Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3038 ggr
mallsan
0

Manic Panic - erfarenheter?

Hej! Ska kanske färga håret i någon rolig färg med Manic Panic, funderar på färgen After Midnight eller någon rosa nyans.

Jag har läst på ett forum att den håller cirka 4 tvättar men ville gärna kolla med er innan. Ville ändå kunna duscha ut det ganska fort ifall jag inte blir nöjd 😉

Frågor:

- Hur länge håller färgen?

- Tycker ni att färgningen sliter något på håret?

- Bonus fråga bara för skojs skull, vilken är den finaste/häftigaste/snyggaste nyansen av Manic Panic?

[Udoon]
2

Den typen av Färger sliter inte alls på håret, det är ju en inpackning med färg i bara. Vill man att den ska fästa så får man ju bleka först, och det kan slita lite. Hur länge den håller varierar från färg till färg, hur länge man låter den sitta i när man färgar, och om man spätt ut den. Flera av deras Färger ( Enchanted Forest, Green Envy, Atomic Turquoise mfl) sitter i typ 2 månader på mig utan att knappt bli blekt, så jag får färga om för utväxtens skull, dock har jag kort hår. Däremot Ultraviolet går ur mitt hår och blir grått på 1-2 tvättar, så det varierar ju. Färgen håller också längre om man inte använder sulfatshampoo, och tvättar håret mer sällan, då i kallt vatten.

Vet inte om jag har någon favorit, byter färg ganska ofta. Just nu har jag halva håret Hot Hot Pink och andra hälften Enchanted Forest och tycker det är jättesnyggt, men tror inte jag kan välja bara en färg som favorit😃

mallsan
0

#1 Tack för svar! Jag har just nu ganska mörkbrunt hår med många små ljusbruna och blonda slingor och funderar på färgen Cotton Candy Pink. Hur länge borde det sitta ungefär och blir det grått efter det har gått ur?

Har inte tänkt låta färgen verka jättelänge utan bara tänk få det lite lätt rosa (spec. i slingorna då) 😉

[134643]
2

#2 Ska du färga så ljust rosa bör du bleka håret först, om du inte bara vill ha minimalt med färg på de ljusa slingorna typ. Jag kommer inte ihåg vilken rosa jag har i håret just nu, men det har suttit i lite drygt en månad nu och ser fortfarande vääldigt rosa ut. Hur det ser ut när det åker ut vet jag inte, men det börjar dra lite mot orange nästan nu när det bleks, så grått tror jag inte att det blir i alla fall! :)

Michiis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag färgade mitt hår med färgen tulip för ca 1 år sen , blev mycket mer rosa än vad jag tänkt, då jag var inne mer på lila aktigt men nöjd ändå ^^ Tyckte inte färgen slet på håret, utan det var väl blekningen innan.. Ju ljusare starkare färg man vill ha, ju mer måste man ju tyvärr bleka
Tyckte min hårfärg höll sig länge :) la in nån färgbomb ibland.. men annars så blev den bara ljusare rosa efter några tvättar.. 
Så det var väl utväxten som gjorde att jag färga över med en annan färg då jag inte orka bleka igen :)

// Michis