Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 731 ggr
[isabellascheja]
2015-09-27 12:45
0

Problem med hårväxten

Jag tror nog inte jag är ensam om att ha slitet hår men nu börjar jag snart att tappa hoppet!

Jag har tidigare haft långt hår (växte dessutom som ogräs) men valde att klippa av det pga slitna toppar, nu blir håret inte längre än till bh-knäpparen och jag har siktat på att få tillbaka det långa som tidigare har varit vid troskanten. Håret växer jätte sakta och det kan ta flera månader innan det är dags för att färga utväxten, på den tiden hinner håret också bli slitet. 

Går till frisören och klipper det igen, det växer lite och sen tar det stopp igen. Har försökt prata med dem ang problemet och även gått till Life butiken men då rekommenderar dem mig små produkter för håret som dessutom äter upp min plånbok. Är det någon som har några tips för att få håret back on track igen?

Kramar.❤️

tlover
2015-09-27 12:48
2

Bra kost (riktig mat inte tillskott), stressa mindre och hårbottenmassage hjälper vid dålig tillväxt.

Däremot så har man ett genetiskt "max" på hur snabbt håret kan växa och är du redan vid det så kan du inte få det att växa snabbare (även om det verkar som du inte är vid ditt "växmax" nu)

Sen om du är försiktig med håret så att det slits mindre så att du inte behöver gå till frisören i tid och otid gör ju också så att det blir längre.

l'm back

Elliiez
2015-09-28 14:59
1

Det kan inte va så att du bara hamnat i en växtfas där det ser ut som att håret inte växer? Massera hårbotten två gånger varje dag. Är mycket protein. Låt håret vara ifred så mycket det går, borsta inte så ofta, sluta färga eller bleka så växer det ut starkare hår. Tvätta inte håret så ofta, kanske 1-2 i veckan. Vad använder du för hårprodukter? Kan också ha och göra med hur mycket/lite håret slits vardaligt. Balsammetoden kan jag säga har verkligen räddat mitt hår. Även om jag saknar mina gamla produkter men nu håller det sig fint :) rekomenderar verkligen BM.Hade också långt, till naveln, men har också kapat mitt två gånger lite impulsivt, har sen dess brytt mej för mycket om håret så jag lät det aldrig vara ifred och misshandlade det på lite olika sätt, långt fick jag när jag inte brydde mej. Nu med BM låter jag det vara helt ifred när jag har det lockigt :)

tlover
2015-09-28 15:01
0

D-vitamin ska visst hjälpa håret att växa kom jag på att jag läst (i en tråd på long hair community)

l'm back