Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 861 ggr
[hallåhej]
1

Djurtestade hårprodukter

Det snackas ju en hel del om djurtester inom smink, men jag har faktiskt inte alls sett mycket om hårprodukter. Insåg för inte alls längesen att det ju också kan testas, och efter lite sökning så visade det sig att många av de vanligaste märkena faktiskt verkar utföra tester. 

Garnier t.ex, vars Respons Avokado blivit väldigt populär i och med att Balsammetoden blir mer och mer känd, testar enligt dom sajter jag läst på (minns inte exakt vilka så jag kan inte referera till någon källa, men ni vet när man surfar runt på massa olika och alla skriver ungefär samma), samma med Loreal, Wella, Schwarzkopf ja dom där. 

Tänkte bara skriva här så fler kan tänka efter, jag själv gjorde det inte alls nämligen (inte för att jag inte bryr mig, men för att jag helt enkelt inte "tänkt på det") förrän alldeles nyligen.

Önskar jag kunde komma med tips på icke djurtestade produkter också haha, men det kan jag faktiskt inte så många märken i huvudet. Dock verkar det som att Barnängen inte testar, vilket jag tycker är ett toppen märke så det kan jag rekommendera 👍