Färga med manic panic
När man färgar med Manic Panic (och andra extremtoningar tror jag?) brukar man ju kunna ha i dem längre än vad som står eftersom det är en minimum tid då färgen inte skadar håret. Men hur länge kan man ha i det egentligen? Finns det en max-tid?
Medarbetare på Skor iFokus
Tror inte det… vet folk som har sovit med färgen under en hel natt. 👍 Jag hade i min rosalila i 3+ timmar i alla fall. Orkade inte mer sen… 😃
Så länge färgen _inte torkar_ kan du ha den hur länge som helst! Jag har haft i färgen på morgonen, satt på en platspåse och virat runt en handduk, sen sköljt ur det på kvällen. Som sagt finns det även dem som sovit med sitt, jag skulle antagligen bara kladda ner allt dock så det är inget jag testat x) Det är ju bara som en inpackning så håret mår bara bra av det ^_^
Jag körde 20h med det! Dock torkade det eftersom jag kom på det försent och tänkte "det går som det går". Följde deras råd på hemsidan och sköljde med hälften vatten hälften vinäger, lät det sitta i 2 min och sköljde sedan ur med iskallt vatten (det stod cool water, men ju kallare desto bättre tänkte jag… Jag måste erkänna att jag hade lite ont efter det). Mitt hår är väldigt ljust naturligt, men inte blekt alls, så jag väntade mig inget speciellt mer än kanske lite lila toner som gjorde utväxten mindre synlig. Vet inte hur eller varför men det blev helt lila, trots att jag sköljde ur tills vattnet blev klart! Måste varit sistaschampot blandat med varmt vatten som gjorde det! Och att jag hade det i 20h Glatt överraskad!
Medarbetare på Skor iFokus