Ni som har använt Herbiques henna, se hit!
Hej!
Nu är det såhär att jag är jättesugen på att sluta med alla kemikalier och börja färga mitt hår med Henna, men då jag aldrig har gjort det förut vänder jag mig till er erfarna hennaanvändare med några frågor!
Eftersom resultatet med Henna beror helt på hårets utgångsläge har jag bifogat två (ganska dåliga) bilder på hur mitt hår ser ut för tillfället. Som ni ser så är det ojämnt blondslingat med väldigt mörk utväxt.
Nu till saken - jag har varit väldigt nära att köpa Herbiques kopparröda Henna, men eftersom jag är osäker på hur resultatet kommer bli har jag inte vågat. Har läst på många ställen att Henna blir orange på ljust hår - vilket är precis vad jag vill! - men samtidigt har jag läst många kommentarer om att Herbiques Henna blir mycket mer åt vinrödhållet än åt det orangea hållet, vilket jag inte alls vill. Har nämligen haft vinrött hår i flera år tidigare, vilket jag kämpat hårt för att bli av med, och nu vill jag alltså ha en varm orangeröd färg (inte för mycket åt varken rött eller brunt). Förstår såklart att utväxten kommer bli mörk vilket jag är okej med, men frågan är hur ni tror att Herbiques Henna skulle se ut på slingorna? Och om jag inte skulle använda Herbique, vilken annan Henna tror ni skulle passa för att få det resultatet jag vill ha? 😃
Tack på förhand!
Jag säger bara en sak, tänk på att Henna inte går att få ut ur håret, ibland inte ens med avfärgning! Jag har Henna i håret nu och har inte lyckats få bort det. Henna byggs på ju mer du färgar, men så finns det ju örtblandningar där det finns mer mörkare Färger blandat med Henna för att det ska bli mer brunt än rött. Det är väldigt individuellt hur det blir skulle jag tro…
'-Headlights on the highway-'