Färga med karamellfärg
Om man färgar håret med karamellfärg Hur länge håller det? Går det ut helt? Färgar det av sig mycket?
Det färgar av sig när det blir blött (så undvik fuktiga dagar). På mig gick all färg ur igen, men det tog några tvättar i alla fall. Nästan allt var borta efter första tvätten dock.
Jag gjorde dock bara en dip dye med det. Blev lite sugen att göra det igen nu för det var länge sedan 😃
Måste man bleka innan och hur mycket färg behöver man?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#1 tack så mycke! Jag ska nog pröva på en liten slinga först :)
#2 I mitt bruna underhår syns inte färgen alls, men i mitt mörkblonda syns det. Har du hemma kan du ju helt enkelt prova.
#4 Ah okej. Jag har hyffsat ljusa toppar, och halmörk botten. Får väl ta och prova!:D
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Är det någon mer som har provat? :)
Åh vad kul, jag gjorde en massa dip dyes i olika Färger med karamellfärg innan jag började färga håret "på riktigt". Vad jag minns, det var ju några år sedan, var att det färgade av sig en del även med torrt hår. Hade jag vit T-shirt typ så blev alxlarna färgade. Det tog nog ett par tvättar att få ut, så det gick jättesnabbt. Jag tycker absolut att du ska testa! Så här såg en av mina blåa Färger ut :)
#7 jag läste någonstans att det hade tagit flera månader att få ut det med det är inte så då?
#8 Oj, nä så var det inte för mig i alla fall. Det kanske fanns kvar någon shade av färg någon vecka eller nåt, men det var som sagt väldigt länge sedan så jag kommer inte riktigt ihåg. Jag är rätt säker på att jag skulle minnas om det tog så lång tid och var jobbigt att få ur dock, så det måste ha gått rätt snabbt. Du kan ju testa på en väldigt liten del av ditt hår och sen försöka skölja ur det 👍
#9 tack, ska göra det! :)