Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1198 ggr
Trollan92
2015-09-15 12:52
0

Löss????

Gjorde ett inlägg för ett tag sen angående löss. Japp jag har haft löss. Gjort 3 kurer. Sista va i torsdags och de har inte kliat alls på hela helgen, men idag börjar de klia. Inbillar hag mig eller kan de va den gamla betten? Lus kammar ofta men ser ingenting, inte heller när jag kollar noga när jag delar upp håret.. Även om man inte behöver vara noga i hemmet så va jag extrem t noga. Tvätta allt jag vart när till ett ton kläder till 3 sett med sängkläder.. Men varför kliar de för mig nu när de inte kliat innan? :(

Kyllan56
2015-09-15 12:58
0

Tror det är psykologiskt! Bara någon nämner löss, känner jag hur det börjar klia.

Om du luskammar och ingen lus trillar ner på vitt papper, så har du förmodligen inga löss. Det går en på hjärnan!

Jag har haft löss en gång när min dotter var barn. Medan hon hade det två gånger.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

OlgaMaria
2015-09-15 13:00
0

Det kan ta några veckor innan man är helt av med det, ifall man inte får bort alla ägg så kommer det ju nya. Du får helt enkelt fortsätta med luskam. När lössen är som minst är det dock svårt att få ur dem. Kamma där det kliar och kolla på kammen efter varje tag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Zadeira
2015-09-15 13:01
3

Det kan även vara så att efter du behandlat mot löss så är din hårbotten lite känslig och torr och därför kliar den.

Trollan92
2015-09-15 20:44
0

#3 Tack, de kan nog vara de för när jag kammar mig nu så kommer de bara Mjäll å jag har känslig hårbotten sen innan :/ #2 nya ägg kan de inte vara för de lusmedlet kväver både löss å ägg å de medlet har jag kört 2 gånger :)