Från lilarosa till brunt?
(varning för lång text)
Hej! Jag har gått runt med mitt lila hår i knappt 6 månader och har redan blivit uttråkad. Blekte en slinga och la i lite blått men det funkade i typ en vecka. Hade ljus/mellanbrunt hår innan, som var blekt i omgångar då jag färgat det svart i cirka 7 år. Jag är en ganska färgstark människa i allmänhet så jag har märkt att mitt hår skär sig med alla mina kläder (inte så fint🤪). Är det någon som vet hur jag ska gå tillväga? Har gjort hyfsat med diverse Färger men känner att brunt inte är lika förlåtande efter extremfärger. Jag har gjort lite research och det mesta jag sett är folk som visar hur dom misslyckas med sin färgning; att det antingen blir grönt eller lila nyans på det bruna. Avfärgningen jag gjorde hos frisör la dom i rött pigment i så jag var lite sådär brandbilsröd och sedan la de i blå toning som balanserade ut det hela, och sedan har jag bara underhållit med lila Punky Color toning. När färgen far ur blir den en fuschiabrun och ljusare kring luggen då jag var tvungen att bleka den då det svarta satt som sten. Borde jag bara köra någon omgång med avfärgning eller är chansen att det inte funkar eftersom det sitter pigment från avfärgningen frisören gjorde? Att gå tillbaka till frisören är inte möjligt då jag nyss blivit universitetsstuderande och fattig som bara den. Har inget emot att det tar ett tag och blir det panik kan jag färga det svart, kan stå ut med de flesta nyanser av brun bara jag slipper lila.
Lila+grön = brun :) Vet jag när jag färga en kompis färg lila i skolan, tillslut ville han ha brunt å läraren blandade grön färg å POFF så var de brunt :)
tror du det räcker med att bara lägga i en toning med grönt och sedan lägga på en permanent brun färg? eller kommer det gröna bara blöda ut och så blir det en konstig nyans på det hela? Har aldrig provat att ha grönt förut så vet inte riktigt hur bra det sitter
#2 vet ej. Varför sätta grön efter? Grön å lila blir brun redan :) Gjort de en gång i skolan. Hur de kan bli hemma vet jag ej :) Rekomenderar dig till å gå till frisören istället så vet du stt de blir rätt gjort ;)
#3 jo det är ju sant, blir nog att vänta ett tag och spara ihop lite pengar. Tack!