Vad kan du för knutar/uppsättningar?
För att vara snäll mot håret ska man ju helst sätta upp det (förutsatt att man gör det på "rätt sätt" och med "rätta hårsaker").
Vad kan du för håruppsättningar/knutar?
l'm back
Lazy wrap bun och en halvdan cinnamon bun. Jag är rädd för att det är allt jag kan. Försöker lära mig nautilus bun med det är förgäves. Men jag fortsätter att öva 👍
Jag kan utantill: Lazy wrap bun, liggande/stående 8 (som aldrig ser ut som en 8 för mig), cinnemon bun, nautilus, en enkel flätad knut, braided chinese bun, chines bun med hårsnodd, chinese bun utan hårsnodd, byggda knutar och milk maid braids om det gills.
Jag kan klura ut en svinrygg för långt hår om jag har nog med tid också men jag kan den inte utantill.
edit: #1 Jag tänkte att tråden kanske kunde inspirera
l'm back
#2 Vad är byggda knutar för något?
#3 Chinese buns är en slags byggd knut. Man tar och sätter upp håret med en hårsnodd (eller om du har långt nog hår så kan du göra början på en cinnemon bun) sen så sätter du in så många hårpinnar som du vill och "snurrar" hårlockar eller flätor som du vill och fäster eventuellt topparna (om det behövs).
Som du kanske förstår så kan dom se ut lite hursom men principen är densamma då man sätter upp håret. Det är en bra uppsättning om man vill att de sta se ut som man har mycket hår.
l'm back
Vanlig hästsvans, den där när man ska sätta upp håret i en hästsvans men inte drar ut håret helt (så det blir sådär dubbelvikt) och den när man tvinnar håret och sen snurrar det runt sig själv Kan inga namn och inga komplicerade grejer… Kan någon komma med en förklaring på hur hårpinnar fungerar förresten?
Medarbetare på Skor iFokus
Ingen förutom hästsvans och bulle haha ;)
Zingo ;D
Och flätor inbakad,utvakad, fiskben och vanlig om det räknas :)
Zingo ;D
Jag kan nu stolt meddela att jag kan göra en nautilus bun! Och den håller till och med av sig själv. Den är så vacker så den har blivit min vardagsknut 😃