Soft ombre hemma?
Hejhej! Jag är väldigt sugen på att göra en sånnhär soft ombre, men eftersom det känns så jäkla dyrt att gå till frisören har jag funderat lite på att göra det hemma. Har kikat på lite olika tutorials på youtube och fastnade för en Therese Lindgren hade gjort där hon tuperade håret och färgade, svårt att förklara men men. Tyckte det vart väldans fint :) Men eftersom jag är ganska mörk just nu vet jag inte om det skulle funka på mig med tanke på att jag ändå vill bli rätt rejält mycket ljusare i längderna, jag vill verkligen ha en diskret och mjuk ombre och inte känslan av att man färgat en linje vid halva håret. Min naturliga hårfärg är lite ljusare än den jag har nu om det spelar någon roll. Så vad tror ni, är jag för mörk för att kunna få till en mjuk och diskret ombre hemma eller kan det funka? :) Ledsen för dålig bild men det var svårt att få till på sig själv, särskilt med tanke på att ljuset var så dåligt.
Jag har ungefär som du och jag har färgat en jättefin ombre hemma! Dock så tror jag att jag vill bleka igen, för det vart inte riktigt så ljust som jag ville. Men det ska nog gå bra!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#1 Åh vad kul! :D Vad använde du för metod? Får man se nån bild? 🙉
#2 Vet inte direkt en särskilt metod, men först stoppade vi färgen lite slarvigt ca 10 cm upp i topparna. (jag har lite längre hår än du) Lät det verka i ca 30 minuter, sen så borstade vi färg upp i olika höjder i håret, lät det verka och gjorde så kanske 3 gånger. Med mindre och mindre färg på borsten, dock så hade jag behövt 2 flaskor färg även om jag bara färgade halva håret.
Tyvärr har jag inga bilder på datorn, men kan posta från mobilen snart!
// Linah
Gerbilsidan
Första bilden är då färgen är i,precis innan jag duschade ut det.
// Linah
Gerbilsidan
Oj halva andra bilden kapades:/
// Linah
Gerbilsidan
Jättefint! :D
#6 Tackar! Visa gärna bild sen om du ska färga!:D
// Linah
Gerbilsidan