Värsta som hänt hos frisörer?
Vad är det värsta som hänt för dig hos frisörer? Eller kanske nån du känner?
Själv har jag ju bara klippt mig två eller tre gånger hos frisören så det är inte så illa det som hänt mig. Jag skulle toppa mig, och först var det bara tal om några centimeter men när hon hade klippt färdigt sa hon "det blev lite mer klippt för det var så slitet" Då hade jag tappat 12 cm, minst. Inte för att vara negativ, märker man att det kommer att ta mer än vad man först trodde så säger man det innan man klipper av det.
Min man kom alltid hem från frisören med sned lugg förr då han klippte sig hos frisör (nu klipper jag honom), vilket han tyckte var lite jobbigt med tanke på att sne lugg kunde han få hos sin mamma gratis. 🤪
l'm back
Jag har inte varit hos frisör på … eh.. 7 år nu, haha!
Men ja, mina erfarenheter är ungefär densamma som du men att frisören istället klippte minst 20 cm…
En kompis hade blekt mitt hår och det blev kaos, frisören skulle hjälpa mig och ta det värsta.
Plötsligt hade jag VÄÄÄLDIGT kort hår …. 💔
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#1 20cm? Jag skulle gå därifrån storbölandes 😭
l'm back
#2, ja, jag hade hår till midjan och kom hem med hår till ovanför axlarna.
I efterhand så ser jag ju nu hur fruktansvärt hemskt mitt hår var innan klippet.
(Svinto x 100)
Men just då var det inte alls kul 😭
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 

Konstigt, jag har alltid upplevt tvärtom, mitt hår växer som ogräs och jag brukar be frissan att ta rejält, och visar ungefär hur mycket jag vill ha kapat, men inte så, de klipper så himla försiktigt så det knappt känns lönt att ha varit där. ;) Samma hos flera olika frisörer. Nu har jag visserligen inte varit his frisör på åratal, inte känt att det varit värt att lägga så mycket pengar på när jag kan kapa själv gratis (det blir ju inte bra när jag gör det själv, jag är inte duktig, men men, man får ju prioritera här i livet).
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#4 Min moster är ofta med om samma som dig men jag trodde det hade med frisörskolor att göra (hon klipper sig där).
Men det är ju fortfarande inte kul att inte få som man ber om varesig dom tar för mycket eller för lite
l'm back
#4 Samma här oftast, känns som 400 kronor i sjön ungefär. Vill ju se skillnad när man vart där i alla fall.
Men min värsta gång var när jag skulle klippa av mig mitt långa hår, kunde då sitta på det och ville kapa av till axellångt. Bad om lite uppklippt för att få lite liv i det. Och frisören klipper supermärkligt, när hon var klar såg det ut som att sonen klippt mig. Det "uppklippta" bestod i två olika längder bara, varav den under var rätt tunn och dessutom skev..

#6 Haha, ibland undrar man om man ens pratar samma språk. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag har aldrig varit till frisör, och jag tror inte att jag vågar heller. Har fortfarande ångest för att jag klippte av 3-4cm för en vecka sedan. Jag skulle gråta medans de klippte om de klippte av så mycket som 10cm på mitt hår. Det ryser i mig bara jag tänker på det.
Ville färga det ljusbrunt, men istället blev det orange. Som tur var blev det ändå ganska fin ljusorange..
Har inte varit hos frisör på nio år nu. Är för avskräckt😛
När jag var yngre så var jag hos en frisör och gav de tydliga direktiven att jag ville INTE ha lugg eller snedbena. Väl i stolen så kommer dottern till frisören in och pratar med honom. Om vad vet jag inte då jag inte förstod språket. Han springer ut och in några gånger och ber mig om ursäkt. När klippningen till slut var klar så hade jag snedbena och en lugg med centimeterstora hack i. Jag åkte hem till mamma så att hon fick jämna till luggen på mig så att jag kunde spara ut den igen…
En annan gång jag var yngre så ville jag ha kort hår. Jag bad frisören att klippa minst en decimeter, gärna mer från mitt axellånga hår. Hon klippte en centimeter…
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
När mamma sa till frisören att jag behövde få sol i nacken på semestern och att hon skulle klippa det kort… Eller när jag var mitt i att bleka bort det röda och fick gå med korall-färgat hår i några veckor… Hon hade dock förvarnat mig! Det har ju aldrig varit frisörens fel i mina fall, men ändå!
Medarbetare på Skor iFokus
Sista gången jag var hos frisören var jag väldigt, väldigt ung och hamnade hos en som bara pratade engelska. Var där med min pappa som inte kan ett ord engelska heller så han tyckte att jag fick sköta det hela själv.
Visade frisören hur jag ville ha det. Luggen fick han väl till. Sen kapade han allt för många cm mer än vad jag ville, trots att mitt hår inte var slitet. Sen sa han att mitt hår var väldigt tjockt (alltid gillat det). Då tog han fram en urtunningssax och tunnade ut mitt hår, ung och dålig på engelska som man var så kunde jag inte säga så mycket mer än "not too much" vilket han inte lyssnade alls på, för det var ju inte min pappa som hade sagt det och allt jag ville ha gjort med håret rådfrågade han min pappa om som inte förstod vad han frågade ens haha. Usch, var så besviken när jag gick därifrån så sen dess har jag klippt mig själv.
~mikkan
Hade en bild på färgen jag ville färga till, mellanblond. Håret blev orange, så kunde jag inte lämna salongen, fick betala för att de skulle fixa det blont också.
Det finns tyvärr inte många duktiga frisörer i dag. De e överflöd av frisörer men de e inte många som är duktiga, å heller inte som kan lyssna på kunden…. Jag har bara vart hos frisören 1 gång. Då var jag 13 år. Hade hår ner till midjan å villa ha sne lugg å toppat…. Min sne lugg blev inte sne utan de såg ut som en lång utväxt på en lugg.. Såå ledsen va jag! Den dess fick mina gamla klasskompisar på frisörlinjen klippa mig. Å där har jag verkligen blivit nöjd för dem vill ju göra de bästa i ens kompis hår :)
För ungefär ett år sedan när jag gick från mörkbrunt till blont, hade fixat det mesta hemma för att få ner kostnaderna innan jag gick dit men jag var väldigt orange i bakhuvudet fortfarande vilket lätt missas eftersom jag har mycket hår och blekte det själv. När jag kom från frisören hade även hon missat det där paritet trots att hon påpekade att jag missat det, så jag var alltså helt orange fortfarande! Vilket jag såg när jag kom hem. Hon var dessutom fruktansvärt otrevlig, jag gick tillbaka och fick det omfärgat. Det finns mycket dåliga frisörer.. De gånger jag åkt till frisören ( 2 ggr/år) har det ibland sett ut som frisören inte 'orkat' klippa igenom mitt hår ordentligt då det hänt att uppklippningen sett ut om att man tagit stora partier och bara klippt av, jag brukar alltid få påpeka att det är nått som ser konstigt ut innan jag går därifrån. *suck* Jag är absolut inte rädd för att säga till, som jag tyvärr vet att en del kan vara, har haft samma frisyr i flera flera år så den är noga utstuderad ;) Jag förstår att alla frisörer har olika klipptekniker men det brukar var givna grejer jag får påpeka.
En annan gång var hos en annan frisör( år 2012 typ) än den ovan då hon stressat igenom håret och tagit för stora partier så hela uppklippningen såg konstig ut, jag hade pannlugg på den tiden så hon frågade om hon skulle klippa till luggen med, det slutade med att hon klippte av luggen väldigt kort och fönade upp den med rundborste så det såg ut som värsta 80 tals frisyren!😮vilket inte var i närheten på hur min egen pannlugg såg ut
# 15 Gick vi till samma kvinna? 😃80 tals stuck fönat med runtborste. så mycket volym på klippnigen, framförallt stylingen, att jag inte vågade gå ut från salongen utan mössa. Ännu värre när det sitter på en lugg.
Mest irriterande har det nog varit när jag har gått till olika frisörer här i närheten. Ingen har ens lyckats toppa mitt hår så att det är rakt. Efter att det hänt för många gånger började jag klippa mig själv istället. Att betala för att få håret ojämnt klippt när jag kan göra det gratis själv kändes inte vettigt
Hade långt fint hår och ville ha lite snelugg och klippta toppar. Var väl typ 11 och skulle få klippa hos frisören första (och sista) gången.
Sneluggen gick väl bra antar jag, men det där med klippta toppar blev väl runt 10-15cm istället. Verkar som det där med att för mycket blir klippt är rätt vanligt
När frisören skulle göra ett slingtest i mitt hår och helt enkelt klippte av en slinga av mitt hår så att hon kunde testa senare på kvällen xc Jag trodde att jag skulle avlida haha.
#16 Haha!😃 Kunde inte heller gå ut, fick ta på mig luvan från jackan.
#19 Haha! skitkul!😃😃
Värst var väl för 6 år sedan när jag gjort keratinslingor hos en frisör inför min student och sedan gick till frisören ett par månader senare för att sätta in extensions med weaves istället. De sa att hon som gjort förlängningen med keratinslingor nästan förstört mitt hår och att keratinet smält i mitt hår och gjort stora dreads i min hårbotten. Tyckte jag såg så tunnhårig ut när de tagit ut slingorna men de räddade mitt hår och såg fantastisk ut i mina weaves. Är glad att jag har tjockt hår naturligt och inte behöver gå till amatör frisörer för att sätta i fake-hår igen.
Jag har aldrig blivit riktigt missnöjd med en frisyr, men en gång när jag skulle klippa mig och färga slingor skulle frisören tvätta mitt hår. Det slutade med att hela jag blev blöt: hela ryggen och rumpan… Kul att stå och vänta på bussen mitt i vintern sen.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Har aldrig hänt något jätte hemskt hos frisören för mig, men till skillnad från alla som har fått för mycket hår bortklippt hos frisören så brukar det vara tvärt om för mig. Mitt hår växer fort och jag tycker inte att det blir fint när det går över midjan så när jag går till frisören brukar jag vilja klippa ca 20 cm eftersom jag vet att det växer ut snabbt ändå, men då säger frisörerna alltid "inte kan vi klippa bort så mycket av hår som har så bra kvaité" och så får jag tjata på dom och säga till dem att klippa mer hela tiden och sen är mitt hår ändå längre än vad jag vill ha det när jag går därifrån. Ingen katastrof men lite surt eftersom jag då måste gå dit oftare och lägga mer pengar på det.
Jag blir ofta missnöjd hos frissan då jag e lockig. Antingen påstår de att de kan klippa håret, när de inte kan, eller så vill de inte klippa något för att "då förstörs ju de fina lockarna" 😬 Jag har gått hem en gång med sår i hårbotten då frissan var för hårdhänt med kammen, en annan skulle jag klippa håret i höjd med underkanten av öronen. Det slutade mef att jag hade en krullig boll uppe på huvudet…. hon klippte snett o skulle rätta till, klippte snett igen, å igen å igen…. Ojojoj vad jag var ledsen. Och frissan ska nog va glad att jag var ett barn då!
# 24 Enligt ett program om frisörer är det en taktik frisörer har, just för att man ska återkomma snabbare. Så tänker nog vissa frisörer, som de du varit hos.
#26 Mycket möjligt. Går dock aldrig tillbaka till samma frisör om de inte klippt som jag vill, så de tjänar inte på det på mig.