Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2599 ggr
majasund
0

Få bort röda toner ur brunthår? silverschampoo BM?

Har i måånga år färgat håret hemma, bestämde mig i början av sommaren att jag skulle gå tillbaka från en solblekt ombre´ till en naturlig ombre men utan den solblekta touchen. Så för någon vecka sedan la jag i en rödfärg och sen en brun i hårbotten men denröda färgen dominerade verkligen.. Tyckte det var fint men vill ha en färg som är mer lik min naturliga färg (mellanbrunt typ tror jsg) Köpte igår en askigbrunfärg men tyckte inte det blev så mycket bättre. Tips på hur jag kan få bort de jätteröda pigmenten utan att dra ur det bruna? 

Har funderat på att pröva c-vitamin o schampoo, eller balsam- bakpulver- citron metoderna, funkat superbra förut när jag velat avfärga brunthår, men vill somsagt inte att den brunafärgen ska färsvinna utan bara den röda, om det går!

Är det grönt man ska lägga i i håret? hur gör jag då med det blonda håret, blir inte det grönt då? hah

Ska lägga i silverschampoo för att neutralisera det blonda också, har inte använt ss sen jag började med BM (ett år) så undrar om ni har tips på godkänt silverschampoo/balsam

Tack på förhand :)