Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3302 ggr
dorkey
0

Rött till Rosa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla! Detta blir mitt första inlägg 😍

Efter att ha börjat vänja av mig mina extensions (usch vad jobbigt det är) så ville jag ha mer explosiv och härlig färg i håret, så det blev från Brun Ombre till lysande rött. Men min dröm är att kunna ha rosa hår, och nu funderar jag på vilka vägar som är mest skonsamma och vilka Färger som är bäst (jag färgar helst själv hemma).

Ni som haft/har rosa hår, hur har ni gått tillväga? Har ni haft blont sedan innan, eller tror ni jag kan bleka mitt hår en gång, och sedan slaffsa i en rosa direction/startgazer? Jag vill ha rosa mer permanent än 1-3 tvättar, finns det någon fastare färg att använda?

Vad tror ni? Den första bilden är mitt hår just nu.

VildaVittra
3

Förlåt mig för mitt tråkiga inlägg, men bilden på det rosa håret, har du tillstånd att publicera/äger du rättigheterna till den? Om inte, så ta bort den och länka till den istället. För det kan bli dyrt för sajtvärden annars. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dorkey
0

Absolut! 🙂 Tror inte det ska vara några problem, men för sakens skull så Länkar jag istället.

mikkan01
1

Valde att ta bort bilden som inte var din, TS 🙂
Här är bilden länkad istället.

~mikkan

Unibrow
1

Nu har jag inte haft så pass ljust hår, men har bytt färg x antal gånger och hjälpt kompisar skaffa ljust hår(mintgrönt och isblått, men då är det bara den sista toningen som spelar roll).  Jag skulle göra en avfärgning och se hur håret ser ut då. Om det är väldigt mycket röda pigment så kan det vara svårt att få "rätt" rosa färg. Du kommer behöva bleka, och vet du inte exakt hur är det bäst att göra det i omgångar hos frisör. Annars om du gör det hemma skulle jag rekommendera att du sover med kokosolja i håret och bleker med det kvar i håret, det gör blekningen mycket skonsammare. Du kommer vilja komma så nära platinblond som möjligt och möjligtvis måsta tona innan du sätter i färgen. När det gäller färgen så har jag tyckt att Punky Color fastnar bättre än t.ex Manic Panic. Om du vill kan du blanda ut den för att skapa en ljusare färg ska du använda ett Balsam eller inpackning som är fritt från Silikoner, då fastnar det bättre (eftersom du blandar ut färgen så kommer den tonas ut fortare oavsett). Att skölja med ÄCV efter ska få det att fastna bättre, vet dock inte för har aldrig testat.

[Raubtier]
0

Special effects är bäst!! Håller sjukt länge och riktigt väl. Höll to m stenhårt när jag försökte bleka bort det. Säljs bara på en enda svensk hemsida och det är extend.

IceTee
0

Du lär behöva avfärga och bleka håret en hel del! Försök att få håret nästan vitt

Jag tycker bäst om Manic Panic, men har märkt att alla har olika åsikter. Färgen jag använder främst är den min frisör använder (lila), den sitter som berget!

Medarbetare på Skor iFokus

Zadeira
0

Jag gick från svart hår till knallrosa toppar. Fick först avfärga en gång med avfärgning, sen fick jag bleka delen jag ville ha rosa i fyra omgångar. Sliter som fasiken på håret tyvärr, men bleker man inte till extremt blont så fäster inte färgen speciellt bra.

Jag använder mig av Special Effects färg Atomic Pink. Den sitter hur länge som helst! Tror jag färgade för 4 veckor sen och den är fortfarande lika starkt rosa som när den var nyfärgad!

Zadeira
0

Tänk också på att rött är en väldigt stark och eniv färg att få bort ut håret och det kommer nog krävas en hel del jobb för att få ur färgen så att du kan färga över med rosa. Det röda går ju gärna genom om man inte fått ur alla pigment helt ur håret.

dorkey
0

#3 Tack Mikkan! :)

#4 Det där med kokosolja lät mycket intressant! Har du Länkar, eller kan berätta mer? :) Jag har faktiskt en liten burk ren arganolja direkt från Marocko (exets förädrar), kan det funka om man blandar med kokosoljan?3

#5 Oh, det låter som något för mig! Vad heter den hemsidan?

#6 Hmmm ville försöka undvika att bleka håret för mycket.. Om jag som exempel kör en avfärgning och en blondering, får sådär vackert (eller not) blaskrött hår efteråt - köra en rosa färgning på det?

Manic Panic, är det färg eller toning?

Zadeira
1

#9 Det kommer inte räcka med en avfärgning och en blekning. Du kan inte färga rosa på blaskrött hår om du vill få ett rosa resultat. Tyvärr.

Det finns inga permanenta extremfärger, det är bara toning som gäller vid extremfärger.

dorkey
0

#7 #8 #10 Jo, du har helt rätt! Ett önsketänkande från mig… hoppades på att slippa bleka för mycket… Har gjort det många gånger förut och hår återhämtar sig inte, direkt.

Svart och rött är ju ganska snarlikt, när det kommer till att färga bort, om inte svart är lättare! Just, som du säger, att rött aldrig går ur ordentligt.

Special Effects, var hittar man dem? :)

Jag hoppades på att det röda kunde enkelt bli något rosa (snarlika Färger!) men det måste nog bli blont om det ska kunna bli fint rosa. Eller andra Färger, typ regnbågsfärger.

IceTee
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Tyvärr måste du bleka bort det röda, du kommer inte få bort det annars Hur är din naturliga hårfärg? Du kan nämligen inte avfärga den, så om du inte är super-duper-megablond måste du bleka Jag gick från mörkt lila till knall-lila och fick avfärga tre gånger och bleka en gång, men gjort allt hos frisör. Trots att jag har riktigt ljust hår fick vi ändå inte bort allt rött genom att avfärga, så ha det i åtanke också Bifogar en bild på min naturliga färg så du ser vad som fanns under färgen vi ville ha bort. Och som sagt- vi fick ändå bleka (Det på toppen av huvudet är skugga, titta på längderna istället) Förresten, jag lägger in bilder på vad vi började med och vad resultatet blev också!

Medarbetare på Skor iFokus

[Raubtier]
0

#11 Finns på http://www.extendshoppen.se/ 😃

Zadeira
0

#11, jag handlade från Haircrazy.com