Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 2006 ggr
IceTee
0

Tunt hår- långt?

Kan man ha långt hår när det är väldigt tunt? Eller ser det bara märkligt ut? Jag vill ha så det täcker brösten ungefär, men är rädd att det kommer att se märkligt ut. Man brukar ju höra att man ska ha kortare hår om det är tunt så det ser tjockare ut

Medarbetare på Skor iFokus

Skorpion76
0

Det är ett problem som jag mycket väl känner igen.  Jag har väldigt  tunt hår och det kanske inte ser märkligt ut, men det blir väldigt lätt trassligt och slits mycket fortare.  Nu vet jag inte vad du menar med att det ser märkligt ut.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Mysan_
0

Jag har ganska tunnt hår, tycker i alla fall jag, men jag vet inte om någon annan tycker det. Jag har i alla fall långt hår, och det ser helt normalt ut.

[pusselbit]
0

Nej. Det ser inte bra ut..

lollynonna
3

Det beror väl på hur tunt det är. Är det jättetunt, bara någon centimeter i omkrets borde man kanske  undvika det.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Skorpion76
0

#3 och #4 Vad ska vi stackare göra då som vill ha långt hår, men som inte klarar av det?

Everlyn
2

Jag tycker absolut att man kan det! Vet många med tunt hår som sparat ut till långt och jag tycker inte det ser det minsta konstigt ut.

IceTee
1

I mitt fall handlar det om 6cm tjockt, så det är ju inte det tunnaste. Har även extremfärg vilket får håret att se lite tjockare ut jämfört med mitt otroligt blonda hår som jag (tyvärr) har naturligt Har redan till en bit nedanför nyckelbenen och det ser helt okej ut!

Mysan_
0

#7 Om det är 6 cm tjockt tror jag att det skulle se bra ut som långt.

lollynonna
0

#5 Inte vet väl jag, man får väl ha långt hår om man vill det? Annars kan man skaffa extentions kanske?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Grace2009
0

#7 6 cm är inga problem. Mitt hår är lika tjockt/tunt och jag tycker inte alls att det ser konstigt ut (är bara någon cm från svanskotan långt). Jag kan försöka ta ett kort när det är någorlunda nytvättat om du vill.

IceTee
0

#10 gör gärna det!

Maria
0

När ni skriver centimeter. Menar ni omkrets på tofsen då eller diameter?😮

/Maria

IceTee
0

#12 jag menar omkrets på toffsen!

Grace2009
0

#12 Jag menar också omkrets. Allt hår i en hästsvans och så mäter man runt den (ej med snodden såklart).

Maria
0

Haha, tack då fattar jag.🙂

/Maria

[Devya]
0

Det finns vissa som passar riktigt bra i långt hår fast det är väldigt tunt. Sen finns det andra som det inte riktigt ser så bra ut på, så det är väl bara att experimentera och se hur det blir? Du vet ju inte förrän du har testat. :)

[Melbun]
1

Tycker det är riktigt snyggt med tunt hår och inbakad fläta 😍

Grace2009
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Nu har brorsan tagit några bilder. En tjej här postade en gång ett foto från när hon kastade håret och den var så cool, så jag provade att göra en också 😃

Så en bild när håret är vanligt öppet, hästsvans (konstigt självfall på topparna), knut (en bild för några veckor sedan) och så två när jag flippade/kastade håret.

Skorpion76
0

#18 Riktigt snyggt!

[pusselbit]
1

#18. Du hade inte så tunt! Hade föreställt mig 6 cm som tunnare.

Grace2009
0

#19 Tack!

#20 Ja, 6 cm är ju ett skämt jämfört med dessa töser som har typ 13-14cm omkrets, men det är tillräckligt för att se snyggt ut långt tycker jag 👍

IceTee
0

#20 jag ligger precis över "gränsen" för den tunnaste kategorin, så jag har alltid kallat det tunt! Dock har det blivit tjockare de senaste åren sen jag slutade med Sulfater och sånt!

#18 det ser ju riktigt fint ut! Mitt är helt spikrakt, men jag tror inte att det skulle göra så mycket faktiskt

Tack för alla svar! Jag känner mig mycket säkrare nu på att våga ge det en chans! Dessutom kan man ju alltid klippa det kortare, det är värre åt andra hållet!

Grace2009
0

#22 Jag tror också att rakt hår kommer att funka bra. Nu måste du bara ha tålamod för att spara ut det också 😃

IceTee
0

#23 haha, ja 😃 tur att det växer rätt så fort i alla fall! Känns som att jag får utväxt hela tiden!

IceTee
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min webbkamera får verkligen till färgerna konstigt… Mitt hår är knall-lila egentligen! 
Men jag har inte så långt kvar i alla fall! Och än så länge ser det rätt bra ut tycker jag (behöver dock tvätta det, men det hinner jag inte, haha)

Grace2009
1

#25 Det kommer att bli jättebra ska du se!

[Devya]
1

#25 Det ser ut som om långt hår skulle se väldigt fint ut på dig, speciellt om det är riktigt rakt. :)

IceTee
0

#26 och #27 Tack så mycket! :D