Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 1455 ggr
Jazmin1e
0

Tappar mycket hår, eller ?

Hej, Jag upplever att jag börjat tappa väldigt mycket hår. Hela tiden får jag dra bort hår ifrån kläderna. Vill inte gå i svarta kläder för syns massa hår överallt som lossnat. Sen så ser jag hårstrån som hänger löst som kan dra bort ifrån håret hur enkelt som helst i stort hela tiden. Jag vet inte om jag som börjat märka av det bara eller om tappar mer hår än vanligt. Jag har haft tjockt hår innan, men tunnat ut det några gånger så antar därför det är tunnare. Men rädd ska bli för tunt nu. Jag tvättar håret 2-3 ggr i veckan. Använder inga produkter i håret förutom aloe vera gel. Plattar håret max en gång i månaden och då med värmeskydd. Jag sover oftast med håret i en fläta eller en bulle högt uppe på huvudet så inte ligger på det. Jag äter varierat så känns inte som ska vara därför. Jag mår bra. Känner mig inte mer stressad än vanligt. Hur ska jag veta om tappar mycket hår? Känns svårt att räkna varje hårstrå… Jag aldrig direkt innan lagt märke till att tappar hår förutom att hårborsten blir full efter ett tag. Nu är jag rädd för borsta håret för ser hur mycket som lossnar :(

VildaVittra
3

Mät hårets omkrets i en tofs, då ser du sedan om ett tag när du mäter igen om håret verkligen minskar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ilenna90
0

Det du skrev stämmer nästan på pricken in på mig! Så synd att det inte kommit in något mer svar :/ är också orolig för att ens borsta håret för att jag tycker det är så hemskt att se mängden hår på golvet efteråt. Känns ju så konstigt också när man inte tvättar håret jätteofta, använder värmeskydd och plattar det jättesällan. Det om något borde ju göra håret bättre tycker man :(

Trollan92
0

Man tappar runt 100-150 hårstrån per dag. Det är inte alltid man uppmärksammar de. De ända som kan göra att du tappar hår är hur du mår, äter eller om du är stressad. Många människor säger att dem mår bra eller inte är stressade men inners inne är tyvärr nästan alla stressade utan att veta om de..

Mysan_
6

Jag tappade också mycket hår en gång, trodde jag ja, men det visade sig att det var för att jag alltid hade flätor, så dom där 100-150 hårstråna fick aldrig chansen att släppa så dom försvann från själva håret, utan dom satt kvar i princip, fast dom inte "satt fast", så när jag borstade håret försvann dom istället, och då kändes det som att mycket försvann, fast det egentligen var normalt.

IceTee
0

Man tappar mer hår i perioder, så länge det inte är väldigt mycket (stora tussar) så är det nog ingen fara

Medarbetare på Skor iFokus

[Devya]
0

Jag kan tappa mycket hår på en dag och visst syns det på kläder. Det är fullständigt normalt! Så länge du inte börjar bli flintskallig (vilket hände min vän( så tycker jag att du inte behöver oroa dig. 

Det märks nog om man tappar väldigt mycket hår för man känner det på håret att det blir tunnare. Så sa åtminstone min vän.