Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2969 ggr
ilenna90
0

balsamspray

Är det nån som har tips på nån bra balsamspray? Eller finns det ens sånna för vuxna? Har letat på flera affärer men det enda jag hittat är olika balsamsprayer för barn. Vill alltså ha någon som man använder i blött hår så att det blir lättare att reda ut med borsten. Vet ni nån eller nått liknande? :D (vill inte använda någon Olja.)

[Lilyz]1
0

Vet inte om du kör med någon särskild tvättmetod eller så men innan jag började med BM så använde jag alltid Natusan kids balsamspray (den gula flaskan som de flesta nog känner igen), fungerade jättebra fast jag är vuxen. 😉 Men tror den innehåller silikon så den kan inte användas vid BM.

ilenna90
1

Okej tack! :) kör inte med någon särskild tvättmetod. Man blir ju osäker när det står kids haha, men vad bra att den funkar :)

Cederin
0

Du kan också enkelt göra din egen balsamspray genom att blanda en klick Balsam med vatten i en sprayflaska! 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

Trollan92
0

Man ska aldrig borsta ett blött hår!!! Håret är som skörast när de är blött och blir även gummi. De innebär att när du borstar håret så drar du ut hårståna men dem går inte tillbaka. Använd istället en jätte gles kamm… Sen ett annat tips.. Användning av rätt sorts Balsam för just ditt hår så behöver du ej balsamspray sen när du ska kamma ut de.

ilenna90
0

nej jag vet att det inte är bra, men jag skulle inte heller kunna låta det självtorka/föna det utan att ha borstat det för då skulle det bli ett enda tovigt kaos. 
men om jag har en bra spray så kanske det går bättre att kamma det :)
jag har testat många olika Balsam och inpackningar men tycker fortfarande håret är ganska tovigt efteråt tyvärr.

Trollan92
0

#5 Använd bara en jätte gles kam så kan du kamma på hur mkt du vill i ditt blöta hår ;)

[Túrwen]
0

Gliss har sprayer som jag använder och tycker att de funkar rätt så bra dock heter dem "Repair spray" och liknande. Vet inte om de är direkt motsvarighet till dem som finns för barn men kan bero på hårtyp också. Jag har väldigt tjockt hår som lätt blir väldigt torrt.

ilenna90
0

tack för tipsen :) hittade en spray att beställa, men alltid bra med fler förslag ^^

Surpan
0

Body shop har balsamspray i deras rainforest serie :) silikonfritt

/Surpan