Lugg trots kort panna?
Hejhej đ
Jag var hos frisören för ett tag sedan och var innan jag kom dit fast besluten om att jag skulle ha en rak lugg. Jag har inte överdrivet lÄgt hÄrfÀste eller sÄ, men jag har problem med att mitt hÄr stÀndigt vill "falla fram" i ansiktet vilket leder till att jag har uppsatt hÄr varje dag vilket Àr jobbigt i lÀngden. Vill ju kunna ha utslÀppt hÄr ibland liksom, och jag orkar inte prova fler hÄrprodukter för att fÄ mitt hÄr att hÄlla sig borta frÄn mitt ansikte, utan tÀnker att en lugg kan fungera som bromskloss. Jag har haft lugg för nÄgra Är sedan och vet att det hjÀlpte dÄ i alla fall.
Nu till saken. Frisören jag var hos sa direkt nÀr jag nÀmnde lugg "njaa⊠det blir nog inte sÄ fint pÄ dig, för du har kort panna." Jag tÀnkte ungefÀr att ja, jag vet hur jag ser ut, men jag kanske ÀndÄ vill ha? men fegade sedan ur och bestÀmde mig för att lyssna pÄ frisören som ÀndÄ Àr utbildad och kan sin sak (?). Det var kanske inte den mest sympatiska frisören jag har varit hos.
Nu Ängrar jag mig, för problemet kvarstÄr ju. Min frÄga Àr - tycker ni att man kan passa bra i lugg Àven om man inte har jÀttehög panna eller den typiska ansiktsformen för lugg?
SvÄrt att sÀga nÀr man inte ser dig. Men om du har mycket hÄr framtill sÄ kan du lÄta luggen börja högt upp och dÄ ser pannan högre ut. Du behöver inte klippa sÄ bred lugg dÄ, utan lÄt den som sagt börja högt upp och sÄ breder den ut sig över pannan för det blir ju rÀtt mycket hÄr ÀndÄ. HÄret precis vid sidan av luggen kan du ocksÄ klippa lite kortare Àn resten av hÄret. Kan du inte försöka labba med ett foto som du kan rita dit lugg pÄ?
Dem flesta med kort panna passa inte i lugg. Men slÀng gÀrna upp en bild pÄ dig sÄ vi fÄr se. Ganska svÄrt att utgÄ ifrÄn en text. :)