Avfärgning
Hej!
Jag har ett ett förflutet som väldigt ljus blondin, detta var dock tack vare hårfärg/hårslingor osv.. Min egen hårfärg är lite mörkare än askblond.
För ett halvår sedan bestämde jag mig för att bli brunett, lade två toningar hos frisören.
Har inte använt någon hårfärg/toning/slingor sedan dess så alltså har toningen tonats ut ordentligt och just nu är jag ljusbrun.
Vill mer än gärna gå till askblond och har idag köpt en avfärgning (Colour B4 Extra) som jag tänkte prova.
Frågan är då:
Kommer mitt hår att bli ljusare eller endast mer koppartonat? Med tanke på att jag tidigare varit så pass blond.
Ps, har tänkt att tvätta håret med silverschampo om det skulle uppstå orange/gula toner, fungerar det tror ni?
Någon som har provat produkten?
Tack!
Jag har använt den 2 gånger dock var mitt hår färgat svart i nästan ett år. Efter första omgången blev mitt hår mörkbrunt och efter andra gången väldigt ljusbrunt.
Jag tror att om du är ljusbrun kommer det bli ljusare och inte koppartonat, TROR alltså. Och silverschampo fungerar bara på gula toner men det tror jag inte du kommer få av avfärgningen! :-)