Vad hade ni gjort? (Slitet hår)
Hej! :)
Jag har problem med mitt hår. Efter en misslyckad färgning hos frisör har jag blivit tvungen att bleka håret och färga det för att få en okej färg. Mitt mål har varit att ha askigt men hos frisören blev det permanent rött som jag förgäves försökt få bort med allt från mousse, pigmenterade inpackningar, toningar och ja, jag har provat det mesta.
Blev dessutom för mörkt så jag fick bleka det lite till några nummer, två kanske, och gick från 4 till 6 ungefär men då blev det ännu mer rött. Lade en askig blond på för att försöka täcka över det röda men nej…
Hur sjutton ska jag få bort det röda? Är det bara grön toning som fungerar?
Har letat efter en riktigt grafitgrå toning eller färg men hittar bara silver/pärl-behandlingar för blont hår.
Nu är mitt hår slitet så att det är svårt att kamma igenom när det är blött med Kluvna hårtoppar.
Ska göra detta:
1. Search and destroy
2. Inpackningar
3. Balsammetoden
4. Ska köpa kokosolja
Men så funderar jag på att helt enkelt toppa en ordentlig bit men vore så himla synd för jag har sparat ut håret i ca två år…
Finns det något mer jag kan göra för att få bukt med det slitna håret? Hur kan jag göra för att få bort det orange/röda?
Mvh
Sara
Kan man få se en bild på håret?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Klipp av det slitna.. Spelar ingen roll om det är kvar, slitet hår är aldrig speciellt snyggt. Hellre ett kortare och friskt hår :)
Sen kan du alltid köpa hårförlängningar och ha tills håret växer ut :)
Pretty wise //
Jag sprang och köpte kokosolja och hårfärg. Färgade en kort stund bara så nu är det röda mer övertäckt!!! Köpte "OLIA" 5.0
Sen toppade jag håret ungefär 3 cm. Och hade i ordentligt med kokosolja och nu känns håret lent igen.
Rekommenderar både färgen och kokosoljan!
Kan lägga upp bild imorgon när det är ljusare :)
Ser att du redan har åtgärdat det, men ville bara säga att grön färg på rött hår blir brunt, så vill du ha askig färg är det bäst att undvika det🤐
Den här bilden tog jag nu vid lampan i köket med vitt ljus. Blev en aning mörkare än jag velat men just nu är jag överlycklig bara jag inte har orange hår… :)
Blev helt okej med klippningen men klippte bara rakt av och så ska mamma klippa upp håret på söndag, kan lägga upp en till bild då.
Observera att jag bara använder Balsam och kokosolja nu! :)
Lite sent svar men min erfarenhet är att rött hår ALDRIG försvinner. Jag råkade få skrikrött och färgade tillbaks till svart efter två veckor. Jag är indisk å svarthårig men innan jag klippte av det var en massa hårstrån fortfarande röda trots flera regelbundna svarta färgningar i två års tid. Det försvann aldrig helt :/ Inte på mej i alla fall.
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
#6 Det går bort med blekning, men det kan krävas omänskligt många blekningar för att få bort. Ville gå ifrån blond till brunhårig när jag var yngre, fick rekommendationer av en frisör att lägga en röd färg innan jag la den bruna för att det ej skulle bli brungrått. Köpte en röd toning, fick färga över med brunt två gånger och det syndes ändå igenom lite. Så ja, det är svårt att få bort med vanlig färg, men med blekning går det bort för eller senare (om man inte tappar håret innan).
Har stargazers röda toning i nu, och den är helt omöjlig att få ur. Än så länge har jag bara gjort blonda slingor och låtit det blivit lite solblekt men det sitter som berget, och Stargazer är ändå bara en semitoning som ska försvinna av sig själv inom sin tid, men icke.
Som tur är ångrade jag mig och vill fortsätta ha rött hår, så ska tona det senare igen när jag sätter i nya extensions.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#6 jodå, jag har inte haft några problem. Det gör stor skillnad om håret är blekt först och om man gör det själv eller hos en frisör som vet vad hen håller på med!
Medarbetare på Skor iFokus
#8 Spelar ingen roll om jag skulle gå till en frisör innan eller inte, det sitter som berget på mig oavsett vad jag gör, spelar ingen roll om de är oblekt, slitet som fan eller inte slitet alls, så har de varit sen jag testade tona håret sen barnsben. Självklart skulle en frisör kunna få bort det skonsammare än vad jag skulle kunna med tanke på att de vet lite bättre hur man mixar, men oavsett så sitter det lika hårt.
Tycker det är rätt sjukt att marknadsföra produkter som semitoningar som kommer gå ur inom ett par tvättar men ändå sitter skiten som sten sen? Sen även att de rekommenderar att man ska bleka håret innan, då kommer ju det bara sitta hårdare.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se