Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 600 ggr
Elsaharr
0

Vad behövs?

Hej! Jag tonade håret mörkbrunt förra veckan och trivs inte med det. Så om den inte går ur under de närmaste veckorna (den ska gå ur om 6-8 veckor) så tänkte jag gå till frisören och fixa till färgen en gång för alla då jag vill ha min ursprungliga färg (mellanbrunt). Alternativet är att färga så nära min riktiga som möjligt. Inte avfärgning då jag blekte en gång före. Men nu är frågan; Behövs avfärgning+färg eller bara färg? Vad kan kalaset kosta? Väldigt tacksam för svar!

Zingo ;D

Elsaharr
0

Putt!

Zingo ;D

Ribessa
0

Mitt tips är massor av Olja. Gör oljeinpackningar… Blöt ned håret rejält i valfri Olja, olivolja… ja you name it. Olja drar ut väldigt mycket färg och är ett av husmorsknepen för att bli av med oönskad färg i håret, plus så är det inte lika slitande som avfärgning eller exempelvis blekning (och då får du ju ändå inte dina naturliga…) Så gör det! och sedan använd mycket hårolja i topparna under dagarna (måttligt såklart, inte så det ser oljigt ut haha) Men det hjälper otroligt bra.

Elsaharr
0

#2 Men jag blekte ju före, så jag. Ill ändå inte ha orange hår haha ;-)

Zingo ;D

Ribessa
1

#3 Skulle väl inte vilja påstå att Olja gör det oranget… :)

Elsaharr
0

#4 Haha, jag menade inte så. Var nig lite otydlig ;-) Jag blonderade håret, det blev orange. Så jag panikfärgade det brunt igen. Jag valde nog en lite för mörk nyans. Men tur att det är en toning! Ska låta frisören fixa håren i fortsättningen! :)

Zingo ;D