Behöver man bleka innan man färgar med detta?
Jag tror att du får bättre resultat om du bleker före, men någon kunnigare får svara på detta :-)
Zingo ;D
Beror nog på hur ljus du är från början. La i en liknande nyans, fast annat märke, på min ex-pojkväns mörka hår, och det syntes knappt annat än i direkt solljus.
Det finns ju en bild på baksidan där de uppskattar hur det kommer att bli. Men det beror ju helt på vilken nyans du vill ha också
Medarbetare på Skor iFokus
Har du färgat hår sen innan så behöver du det. Har du ofärgat hår behöver du det inte.
/Surpan
#4 är de ofärgat svart brunt hår så är de ju självklart att hon behöver bleka ändå!! TS: vill du ha mörkt hår men bara en skiftning i lila så kan du slänga i Färger. Men vill du ha de mer lila så rekomenderar jag en avfärgning. En avfärgning låter inte som de är. De är bara mer skonsammare för håret. Köp blekning men blanda 50/50 med schampoo och vatten i :)
Jag vill ha samma färg som hon på förpackningen har ungefär. Jag har färgat håret svart tidigare men en del har gått ur/blekts av sig själv och blivit lite mer rött/brunt (och jag har även lite utväxt så jag har lite blont också). Bör jag bleka eller avfärga då? Och vilken blekning rekommenderar ni?
Jag har provat den på mitt naturligt blonda hår och den blev riktigt mörk, så jag rekommenderar att du i alla fall avfärgar håret först!
Medarbetare på Skor iFokus
För det första så tipsar jag verkligen att utgå från samma grund. Inte inte inte inte mörkt i längderna och blond utväxt? Du kommer då bli mycket mer starkt lila i hårbotten än i det andra, om du så gör en avfärgning, men sedan en jämn basfärg, sedan den lila. Man ska aldrig utgå från en ojämn basfärg.
Du kan inte slänga upp en bild på din nuvarande färg? Att bleka håret från en mörk färg kan bli väldigt ojämnt och fult om man inte är van vid att göra det. Är ditt hår tillräckligt ljust hade jag kört utan att bleka, är det för mörkt så kan du ju köra en blonderingstvätt för att få upp det en nyans i alla fall.
~mikkan