Hår iFokus

Hår

Etikett: produkter
Läst 1266 ggr
ilenna90
0

hårprodukt mot småhår/frissighet?

har ni tips på någon hårprodukt som hjälper mot alla dessa fula småhår/frissighet/babyhår eller vad det egentligen heter.
Jag försöker låta bli att platta håret då det ju sliter så mycket, men då ser det ändå så ovårdat ut på något sätt när det sticker upp en massa småhår upptill och gör att det ser fult ut -.- 
Så jag skulle gärna vilja ha nån produkt som man kan ha i i torrt hår men utan att det blir att se fett ut. 
Vet ni någon sån? :)

[pusselbit]
0

Ta lite gele på en tandborste och borsta ner stråna

Luisa
0

Annars kan du använda hårspray (finns de som passar till BM om du kör med det) jag brukar använda Eco cosmetics hårspray om jag vill ha silikonfritt, annars använder jag en gloss spray som består av mestadels silikon och får håret att se glansigare ut. Jag upplever att båda är ganska bra på att hålla ner envisa småhår

IceTee
0

#2 kan du tipsa om några bra bm-godkända hårsprayer?

Medarbetare på Skor iFokus

Luisa
0

#3 Tyvärr har jag bara testat eco cosmetics hårspray, men den kan jag också rekommendera. Jag har inte använt min på ett tag men provade precis för att se om den var lika bra som jag minns den, och det var den :) Även de mest envisa hårstråna la sig.

Dock kan jag inte riktigt säga om det håller hela dagen eftersom jag inte har använt det på ett tag, men om minnet inte sviker mig så har håret hållit sig som jag velat ha det hela dagen :)

Ts Du skulle också kunna använda en liten klick aloe vera gel som gele om du vill ha en helt naturlig men också återfuktande gel. 

Tillägg: Sockervatten i sprayburk skulle också kunna fungera som en billig och naturlig hårspray som borde vara ganska hållbar om man har i en del socker. (dock kan det lätt se fettigt ut som man överdoserar) och jag rekommenderar dig att i så fall testa detta innan du tvättar håret så att du vet att det passar ditt hår. Jag rekommenderar alltså INTE att du testar detta innan utgång första gången.