Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1369 ggr
Pepsie
3

Konstgjord ull?

Hej!

Är det någon som vet om det finns nån slag konstgjord ull man kan göra dreads av? 

Har provat syntethår som jag gjorde dreads av och tycker det funkade helt ok, men jag skulle vilja prova "ull" eftersom många säger att det väger så mycket mindre.

Men någon äkta ull vill jag inte ha. Är vegan. (Om någon har frågor eller motsättningar till detta var vänlig och håll det för er själva.) Så jag undrar då om det finns något liknande alternativ till ull som man kan använda?

Vääldigt tacksam för svar! 🙂

Djävlas

Lojs
0

Jag vet inte hur det funkar till dreads, men det finns en hel del olika syntetiska fibrer på marknaden. http://www.worldofwool.co.uk/products/60/synthetic_fibres.htm

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Pepsie
0

Tack! Ska kolla upp dessa!

Djävlas

Pepsie
0

Har kollat runt en del på internet och de flesta verkar tycka att konstgjord ull aldrig "låser sig" och blir till dreads.

Finns det någon här med personlig erfarenhet av detta?

Djävlas

lillvilda
0

Jag förstår din tanke med ull men det är svårt att hitta ett bra ersättningsmaterial. En tanke från min sida vore att kanske kunna köpa ull från någon som har får som jag har. Mina tvingas inte att få lamm efter lamm, de lever hela sin livslängd. De behöver inte producera något. Jag klipper deras ull men bara för deras skull. Just nu har jag en flock på 5 tjejer som aldrig aldrig kommer slaktas då de är sällskapsdjur. De borstas, klias bakom örat, äter godsaker och lever sina dagar i en stor stor hage, när de inte går lös i min trädgård :-) De älskar att bli kliade precis som en hund och kommer gärna och lägger sig i knät. De tror att de är hundar och kommer när man ropar "tjejer" eller ropar deras namn.  Mina får lever inte som producerande lantdjur. De klipps 2 gånger av år av en tjej som lugnt och fint klipper dom stående. Fåren älskar när hon kommer och klipper dom, värsta spa behandlingen :-) . Jag förstår ifall  ull ändå inte är ett alternativ för dig men jag ville bara tipsa om alternativet att ha  ull men från rätt ställe.  Lycka till jakten på en bra produkt. Jag vet hur svårt det är att hitta något miljövänligt, giftfritt och etiskt. hälsningar från Ylle, Maggan, Svart, Lillan, Lakrits med matte

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund