Bra blekning?
Hej! Jag funderar på att färga om håret till lila. Jag har i nuläget svart/mörkbrunt hår (+ lite råttblont i hårbotten då det var ett tag sedan jag senast färgade). Därför måste jag först bleka håret. Har ni några bra tips på bra blekningar med exakt namn? Har nämligen råkat ta "hårfärger" och inte blekningar tydligen vid tidigare blekningsförsök. Ska även klippa håret kort (av praktiska skäl, jag avskyr hårvård och har hår som tyvärr lätt blir trassligt, även om jag älskar att ha långt hår) så jag beräknar inte att blekningen kommer bli väldigt ojämn.
Jag använder H&Ms egna, kommer inte ihåg vad den heter, men det står typ blondering på den, lila förpackning som kostar typ 60 kronor. Jag färgar håret i alla möjliga Färger ganska ofta och tycker den funkar bra, den är inte så stark som dom där kiten från Manic Panic som alla verkar vara så glada i. Man ska ju så klart vara försiktig och inte låta det sitta i för länge ändå, men tycker den är ganska förlåtande, jag har haft i den i ca 30min utan någon större skada, medans Manic Panics kit gjorde att håret kändes som halm efter 10min.
Jag är simpel och tycker att MOODS ultrablond är bäst. Eller om den heter xtra eller något!