Tupera håret
Jag försöker ju få 'emofrisyr', vilket inte alls lyckas bra! Har klippt upp håret hos frisör, men jag får inte upp volymen ordentligt. Hela håret blir liksom fluffigt när jag försöker fluffa upp det. Vill att det ska vara rakt i topparna liksom, och bara fluffigt på huvudet. Tupera går inte. Det blir inga tovor. Allt bara åker ut rakt igen direkt. Någon som har tips? Jag vet inte alls hur jag ska få till emofrisyren… Behöver jag bättre hårspray? Hur ska jag göra för att tuperingen ska funka? Detta med emofrisyr… Såg mycket lättare ut när dom gjorde det på youtube… Fast dom lyckades ju med tuperingen och hårspray cx Någon som har tips och som kan förklara lite mer hur man ska göra? Tror jag gör helt fel…
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Spraya o tupera, eller skonsammare vänder du håret upp och ner och sprayar med hårspray och ruffsar om med andra handen, sen borstar du topparna.
-
Tack ska prova :D
Volympulver! Annars kan du testa att spraya i hårbotten med hårspray, och sen sätta i papiljotter i bara hårbotten medan du fixar längderna (typ plattar dom). Annars brukar såna där våffeljärn användas för volym.
/Surpan
Tack :)

När jag gillade att ha mycket volym i mitt hår använde jag volympulver, hällde i hårbottnen och en dm ut i håret så att det blev ganska strävt, tuperade hårt och sen sprejade jag. gjorde så i olika benor så att volymen blev jämn, kammade allting rätt och sen spejade jag över hela håret. Borstade aldrig ut tuperingen heller utan bara tuperade mer när jag tyckte att det blev för platt. Höll ofta i flera dagar men märkte sen när jag började med Balsammetoden att det höll sämre så ett alldeles för fint och friskt hår kanske gör det svårt att få till riktigt stor volym?
Spraya, tupera, spraya, tupera osv. När man tuperar ska man göra det från topparna och ta hela slingan, arbeta dig alltså inte uppåt utaan neråt istället. Kom ihåg att hålla upp slingan du ska tupera och inte ta för stora slingor åt gången. Det här är en väldigt tidskrävande frisyr och man behöver rätt långt hår för att det ska funka, nedanför brösten minst! För att få de raka topparna behöver du antagligen sätta i hårförlängningar eller, om du har långt hår, platta. Sen beror det ju på hur stort du ska ha håret också. Glöm inte att ha ett ordentligt hårspray! Jag gillade den rosa, proffs. Tänk på att den här frisyren är rena döden för håret
Medarbetare på Skor iFokus
Jodå, att det tar död på håret vet jag ;) Hårförlägningar får jag skaffa då, har tänkt göra det ändå :) På youtube så tuperade dom först sen sprayar.. Kanske därför mitt inte håller.. Haha cx mitt är ju ganska lent och så… Antar att det inte fastnade då? Haha. Men spraya först, sen tupera, sen spraya igen? Om jag förstått rätt nu? :)
#7 ja, precis! Mitt hår är också för lent för att tupera rakt av, så jag måste ge det lite hjälp först!
Medarbetare på Skor iFokus