Färga håret svart och lila?
Har tänkt färga håret svart och mörklila, Asså det mesta ska vara svart sen vet jag inte hur jag vill ha det lila, om jag vill ha det i topparna, slingor eller nåt, men det tänker jag mer på sen cx Tänkte färga håret svart hos frisör, och sen lägga i lila hemma sen, eftersom frisören inte vill hålla på med sånna Färger. Men går det att lägga i lila efter att man färgat svart? Ska jag välja en ljusare lila som sedan blir mörkare av det svarta? Om jag väljer en mörklila som jag lägger i så borde den väll bli väldigt mörk, nästintill svart? Råd och synpunkter på detta?
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Du kommer knappt få någon nyans av lila i en svart grundfärg utan du måste då bleka topparna till väldigt väldigt ljust då lila har blått och blir grönaktigt i gul grund.
-
Blekt har jag redan gjort ;) färgade rosa för några månader sedan, som har försvunnit helt nästan nu. Och fortfarande 'isblond'. Men kan man be frisören att lämna lite i topparna, så jag kan färga det sen? Färgar jag helt svart och sen bleker från svart så vet jag inte hur mycket hår som finns kvar i topparna cx
#2 Du kan ju kolla med frisören först om hon kan tänka sig att lägga i det lila också, min frisör älskar att testa nya extremfärger på mig! Annars skulle jag nog bett henne att lämna en del när hon färgar, för att färga lila över svart kommer inte gå så du skulle du behöva bleka vilket känns sjukt onödigt c:
#3 Kan du inte bara färga det lila först?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Naa, är inte alls bra på att färga cx så känns lättare att ha liksom en mall efter att frisören lämnat. Sen gör det ju inget då om det kommer lila i det svarta, eftersom det inte syns.
#5 Men be frisören att göra det lila först då? 🙂
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Om du bara vill ha slingor så rekommenderar jag att kolla på www.shock.se 🙂 Dem säljer clips i olika galna hårfärger och om man tröttnar på en färg så kan man ju beställa i en annan 👍
#6 den frisören jag går till(billiga, trevliga och duktiga) färgar inte med extremfärger tyvärr. redan frågat. och ingen annan i stan heller som vill göra det, eftersom det går ur så snabbt vill dom inte att jag slösar pengar.
#7 det har jag ju faktiskt inte tänkt på… funderat på att använda löshår för att få tjockare och längre hår, men tänkte aldrig på att man kunde ju bara ta färgade clips cx tack :D ska skicka mer på det