Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2004 ggr
[MARWAKE]
0

Bli blond igen?

För ungefär 2 månader sen färgade jag håret coppar brunt och nu har min blonda utväxt börjat synas. Jag vill gärna ha tillbaka min blonda hårfärg men vad är bäst att man gör då. Är det avfärgning då, hos frisör? Då vill jag gärna ha förklarat vad det är för nåt, måste man åka tillbaka till frisören flera gånger? Hur mycket skulle det kosta? Men om jag nu har röd/brunt kommer jag inte få en väldigt orange färg om jag blir ljus igen? Hur ska jag göra helt enkelt? Förlåt för mycket frågor men jag har ingen erfarenhet av detta :P

Trollan92
2

Avfärgning är blandning mellan väteperoxide, blekpulver, schampoo och vatten. Mycket skonsammare än en blekning. Efter de (1-2veckot) kör dem slingor i hela håret. De kostar att gå till frisören men där går man iallafall inte ifrån med missnöje, eller du FÅR inte göra de, för då har dem rätt att göra om de.. De kan kosta allt mellan 600 och uppåt. Skiljer helt å håller på vilken frisör du väljer! :) Kan hända att du kan bli lite orange, olika produkter reagerar olika på varandra! Därför ska man även säga till frisören vilka Färger du haft i håret!

[MARWAKE]
1

#1 Så det är alltså mycket bättre än blekning? Tack för svar iallafall :)

Trollan92
0

Ja, man brukar göra de först innan man gör slingor :)

[MARWAKE]
0

Jag var hos en frisör… Jag frågade hur man skulle göra om för få en färg så nära sin naturliga som möjligt, hon sa att man kan aldrig få tillbaka sin naturliga hårfärg och att det enda de kunde göra var att lägga i lite slingor men att håret inte kunde bli blont igen. Jag blev väldigt besviken, för det går väl visst? Men jag och mamna ska ringa till en annan frisör och se om vi får ett bättre svar. Man skulle väl inte våga göra det vågade att bleka hemma? Om man gör det vad är det bästa då?

Facie
0

Slinga de ljusare! Håll inte på att bleka och avfärga, det sliter så sjukt.

Pretty wise //

Trollan92
0

#4 klart man kan! Jag hade en färg i mitt hår som va så nära min naturliga som möjlig. För att kunna se utväxten va man tvungen att kolla väldigt väldigt nära! ^^ #5 avfärgning sliter inte lika mycket som blekning gör. Avfärgning som man blandar själv är bäst!

Trollan92
3

#5 Slunga de ljusare måste hon ju bleka de? Haha så då kan du ju inte skriva att hon inte ska hålla på med blekning xD

Cederin
0

Om det är färgat bara en gång så finns det en stor chans att Color B4 borde lösa det! Det är som en förpackning med hårfärg fast det enda den gör är att minska färgmolekylerna i den artificiella färgen så man kan skölja ut den (läs instruktionerna noga). Kvar blir alltså din naturliga färg, och då slipper du bleka eller avfärga. Den finns att köpa lite här och var på nätet t.ex. ebay, och på vissa större livsmedelsbutiker typ Citygross.

Medarbetare på Naglar och Hår

[MARWAKE]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Sliter det mycket, eller funkar det överhuvudtaget? Mitt hår är bara är färgar en gång, eller egentligen är det faktiskt en toning som sitter som berget. Blir det kvar lite av färgen ändå? Detta är min nuvarande hårfärg och utväxt. Den är dock lite missvisande, den röd/bruna är lite mörkare..

tötenöten
0

Jag skulle testa åtminstone en omgång av Colour B4, som det ser ut på ditt hår tror jag verkligen att det skulle hjälpa! :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

[MARWAKE]
0

Jag har verkligen letat överallt efter colourb4 men kan verkligen inte hitta det så nu undrar jag om jag kan göra en avfärgning hemma? Att jag blandar vanlig blek ing med shampo och kör flera gånger?

Freddy20
0

#11 Jag skulle rekommendera Goldwell Color Remover, sliter inte på håret och ska lukta mindre än colour B4. Finns att köpa här eller mycket billigare på ebay.

[MARWAKE]
0

Vill helst inte beställa eller så. Men om jag ska våga göra en avfärgning hemma vilken blekning rekommenderar ni?