Hår iFokus

Hår

Etiketterhårsakerverktygaccessoarer
Läst 1981 ggr
[Daniela1983]
0

Sax till självklipp

Det är ju en del folk här som klipper sitt hår själva, och jag vill gärna ha feedback, innan jag beställer, ifall ni tror en billig sax från fyndiq duger till självklippning. Är inte proffs, utan skulle bli första gången och behöver en vass sax.

Denna tex https://fyndiq.se/halsa-skonhet/har/harstyling/stylingverktyg/saxar/?sf=rating%3A4.25%2C5.25#255734-frisorsax-i-stal-17-cm

tlover
0

Jag har några liknande.

Jag har hårsaxar från ica. Min mamma (som klippt mig, mina systrar, min morfar och även några andra i ca 30 år) tipsade om den. Inte för att dom håller sig vass superlänge men dom är så billiga så när dom blir slö kan man köpa nya.

Men jag skulle vilja köpa en dyrare som är bättre då jag har råd.

l'm back

Grace2009
1

#1 Kan man inte slipa saxen från ICA? Känns lite synd att slänga och köpa nytt 😕

Trollan92
0

Det handlar inte om man ska klippa sig själv så duger en skit sax, de handlar om hur vass den är å hur den klipper håret. Vissa sitter å klipper sitt hår med en sliten köks sax, de trubbar av håret även om man inte ser de ^^ Så de handlar om du vass saxen är å hur tunnt bladet är :)

tlover
0

#2 Jag vet inte men vi ska testa med en gammal sax då vi får tid/ork det har bara inte blivit av än.

Det skulle ju också vara nått bra att öva att öva att slipa på innan man skaffar en bättre sax.

En sak man ska komma ihåg är att hårsaxar ska man som med tygsaxar aldrig klippa annat med. Då håller dom längre 🙂

l'm back

[Daniela1983]
0

Jag får tacka för svaren, ska chansa på den saxen jag tänkt mig. Får hoppas den är vass och lång nog.

tlover
0

#5 Får jag fråga varför den ska vara lång? Själv tycker jag det snarare är praktiskt att den är kort men då kör jag bara s&d och klipper andra (min man)

l'm back

Trollan92
0

#6 min frisör dax är 5.5. Långa är inte bra så håller med dig. Man klipper aldrig med hela bladet! :)

tlover
0

#7 Jag tycker själv det, jag klipper själv bara med en väldigt liten del av bladet. Det var därför jag undrade varför #5 skulle ha ett långt blad.

l'm back

Trollan92
0

#8 gick frisör på gymnasiet. Vet ingen som klipper med hela bladet. De kan bli snett då ^^ haha

[Daniela1983]
0

# 6 Var en känsla av att det blir bekvämare för mig liksom att ta mer hår åt gången eller hur jag ska säga.

tlover
0

#10 Jag tycker inte det är mer praktiskt (baserat på att klippa min man inte självklipp, jag kör ju bara s&d)

l'm back

Bellie
0

Haha, jag använder en lite större nagelsax… :D

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Trollan92
0

#10 Det är inte praktiskt att klippa långa paseer. Jag har en 5.5:a å de räcker gott å väl! Jag kör också S&D. Visst jag är utbildad frisör men SD är bra också! :)

[Daniela1983]
0

Vad är SD, vad är 5.5a?

lollynonna
0

#14 SD= seach&destroy vilket menas att man letar rätt på skadade hårstrån och klipper av dem. 5.5 vet jag inte men skulle tro att det menas 5.5 cm.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

tlover
1

#14 Ett tips, är ordet understruket med prickar som tex S&D så kan du klicka på ordet och då kommer du dit du kan läsa om det.

l'm back

Trollan92
0

5.5 cm ja :)