Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 944 ggr
BambisRegnbåge
0

Vill skaffa pannlugg

Hej.

Jag vill så hemskt gärna skaffa pannlugg. Jag har mellanlångt hår, några cm längre än till brösten. Men det finns två problem, jag är rädd för att ångra mig och det största:

Jag har lockigt hår. Nej, inte såna här fina prinsesslockar utan grova lockar i hela håret, det ser knäppt ut på mig, jag lovar. Ungefär såhär ser det ut, fast längre då. Jag plattar vanligtvis mitt hår efter varje dusch jag tar, och då blir det ju lite lockigt när man sover, men jag sover ju oftast i flätor, så mitt blir bara lite vågigt och ibland när man borstar ut det blir det platt igen. 

Och om jag skulle skaffa pannlugg skulle jag ju bli tvungen att platta den varje dag, och då skulle den väl brännas sönder helt? Åh, om jag bara hade platt hår.. Jag skulle ju bli tvungen att ha den platt, annars skulle det ju se galet ut, hela luggen skulle väl bli som en krull-knopp? 

Jag skulle vilja ha en ganska lång pannlugg, som når ner lite längre än till ögonbrynen. Men jag är så rädd för att den skulle bli krullig och bullig och ojämn. 

Då har jag några frågor:

1. Bränns luggen sönder om man plattar den varje dag?
2. Är det stor chans att luggen kommer se galen ut om man har lockigt hår och pannlugg?
3. Min lugg är platt högst upp, ungefär där jag vill klippa den, men finns det är chans att den kommer bulla upp sig om jag klipper den?
4. Om ni vore jag, skulle ni testa då?
5. Övrig information uppskattas.

Jag skulle kunna visa en bild på mitt hår om det önskas. Jag skulle bli oerhört tacksam om någon svarade. 

Tack,
BambisRegnbåge

BambisRegnbåge
0

Såhär ser mitt hår ut om jag lägger luggen framför ansiktet. Är det står chans att det skulle kunna bli en bulle av den om man gör en pannlugg? 

Som ni ser är det inte först längre ner lockarna börjar komma.

Visar bild.JPG

Elsaharr
0

#1 Finns ingen bild

Zingo ;D

Mysan_
1

Bilden syns tyvärr inte.

Problemet är ju att även om man har platt hår uppe men inte nere skulle det ju kunna bli lockigt, eftersom håret "orkar" locka sig mer ju kortare man har. Nu har du ju ganska långt hår som du beskriver det, då blir det inte lika lockigt eftersom håret blir tyngre, och om du då klipper det blir det lättare och orkar locka sig mer.

Jag ska inte svara på fler frågor då jag inte är så erfaren, men jag vill gärna tipsa dig om att göra samma tråd på "Lockigt Hår iFokus" så kanske du får fler svar.

Hoppas du får den hjälp du behöver och att du kommer kunna skaffa pannlugg!

Mysan_
0

Nu kan jag se bilden.

BambisRegnbåge
0

Inte? Jag kan i alla fall se den, konstigt.

Åh, typiskt! Men tack för hjälpen. Tack för tipset, jag gör en till tråd på lockigt hår iFokus. Tack!