Tappar hår- blekning?
De senaste veckorna har jag börjat tappa mer hår. Det hade gått över en månad sen blekningen när det började. Kan det vara blekningen som gjort det (hårer är fint i övrigt) eller är jag bara inne i en sån period? Kan sånna "skador" uppstå så långt efter helt enkelt?
Medarbetare på Skor iFokus
Ja, det är vanligt att skadorna på håret inte syns förrän ett tag efter blekningen.
~mikkan
#1 tusan… Man tycker att det borde försämra hårkvalitén först innan den ger sig på hårbottnen! Och att man borde få ont om den skadar hårbottnen… Nåja
Ledsen, läste lite fel, var galet trött när jag skrev det där. Det stämmer ju förvisso men missade att det var hår du tappade 😞
Gick du med blekningen i hårbotten? För då kan det vara på grund av det, man ska aldrig lägga blekning i hårbotten, helst inte vanlig färg heller utan man ska pensla på så nära som möjligt men samtidigt en bit ifrån så det inte nuddar huden.
~mikkan
#3 det var inte jag som blekte utan frisören, så jag har ingen aning!
Hm, ja då kan det vara svårt att säga 😃 hur mår du annars? Stressad/oroad över något (vad som helst?)… jag tappar kopiösa mängder hår när jag stressar, är nästan kal på huvudet numer haha.
Äter bra och varierat så du får i dig allt du behöver och sådär?
~mikkan
#5 både stressad och äter dåligt, så det är väl boven i dramat då! Skönt i så fall, det går ju att påverka!
#6 Jamen precis, det går ju att fixa till. Jobbigt bara att det finns så mycket som gör att man kan börja tappa hår. 😐
~mikkan
#7 precis.. Dock handlar det inte om stora mängder! Bara mer än vanligt liksom