Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 830 ggr
IceTee
0

Tappar hår- blekning?

De senaste veckorna har jag börjat tappa mer hår. Det hade gått över en månad sen blekningen när det började. Kan det vara blekningen som gjort det (hårer är fint i övrigt) eller är jag bara inne i en sån period? Kan sånna "skador" uppstå så långt efter helt enkelt?

Medarbetare på Skor iFokus

mikkan01
0

Ja, det är vanligt att skadorna på håret inte syns förrän ett tag efter blekningen.

~mikkan

IceTee
0

#1 tusan… Man tycker att det borde försämra hårkvalitén först innan den ger sig på hårbottnen! Och att man borde få ont om den skadar hårbottnen… Nåja

mikkan01
0

Ledsen, läste lite fel, var galet trött när jag skrev det där. Det stämmer ju förvisso men missade att det var hår du tappade 😞
Gick du med blekningen i hårbotten? För då kan det vara på grund av det, man ska aldrig lägga blekning i hårbotten, helst inte vanlig färg heller utan man ska pensla på så nära som möjligt men samtidigt en bit ifrån så det inte nuddar huden.

~mikkan

IceTee
0

#3 det var inte jag som blekte utan frisören, så jag har ingen aning!

mikkan01
0

Hm, ja då kan det vara svårt att säga 😃 hur mår du annars? Stressad/oroad över något (vad som helst?)… jag tappar kopiösa mängder hår när jag stressar, är nästan kal på huvudet numer haha.
Äter bra och varierat så du får i dig allt du behöver och sådär?

~mikkan

IceTee
0

#5 både stressad och äter dåligt, så det är väl boven i dramat då! Skönt i så fall, det går ju att påverka!

mikkan01
0

#6 Jamen precis, det går ju att fixa till. Jobbigt bara att det finns så mycket som gör att man kan börja tappa hår. 😐

~mikkan

IceTee
0

#7 precis.. Dock handlar det inte om stora mängder! Bara mer än vanligt liksom