Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 476 ggr
HildaAlfons
0

Blonderings-hjälp!

Jag ska snart bleka/färga mitt hår, och jag undrade bara en grej. 

Det är så att jag har utväxt + vill bleka resten av mitt hår. Då vet jag inte riktigt hur jag ska göra och vilken metod jag ska använda! Det finns nämligen två olika; Färgning av hela hår och utväxtsbehandling. 

Hur ska jag göra för att bleka båda och få en så jämn färg som möjligt? Kramaaar!

(Ge också gärna lite andra blonderingstips om ni har några.)

Trollan92
0

Dra slingor å lägg i botten först. Hel blek aldrig ett hår! :) Efter en stund kan du lägga i resten i längderna. Tänk på att med blekning går man ALDRIGA någonsin efter tid. Blekning tar bort pigment å då måste man vara vaksam. Säger detta bara för att de e många som rekomenderar tid å de e bullshit då allas hår är olika. Lycka till! :)

mikkan01
0

Vad har du för färg nu och vad har du färgat med? Och vad är din utväxt i för färg? Jag skulle blekt i slingor men börjat i topparna först och jobbat mig uppåt, låtit utväxten vara tills det var 10-15 min kvar av blekningstiden och då lagt i färgen i utväxten.

~mikkan

Trollan92
0

#2 missförstod. Trodde hon va hel blond ^^ haha Men ett tips. Skriv aldrig ut att personen ska ha i de si å så länge. Alla har olika hår. De kan verka mer eller mindre på henne medans de kan bli perfekt i ditt hår. Blekning för aldrig på tid. De får man själv ha koll på!! Blekning bleks fortare beroende på hur varmt man har de hemma också. Har du en hårfön så går de jätte fort. Förstår du vad jag menar?

mikkan01
0

#3 Skrev aldrig en specifik tid hon skulle följa för att ha i hela blekningen utan bara att hon ska lägga i det i de sista 10-15 minuterna av verkningstiden, hur lång verkningstiden är beror på hur långt hennes hår hinner blekas på den tiden och hur mycket hon tror att hennes hår klarar av. Sen skulle den tiden kunna ändras också beroendes på vilken färg hennes grundfärg är och vad hennes utgångsfärg är.

Jag vet hur det är att bleka hår, har gjort det från och till i flera år :-)

~mikkan

Trollan92
0

#4 Aja trevligt. Men man ska ändå aldrig säga en tid..

mikkan01
5

#5 Fortfarande så sa jag ingen total verkningstid utan av den totala verkningstiden så borde hon lämna utväxten åt sidan ett tag och bara låta blekningen sitta i i ca 10-15 minuter, det beror fortfarande på utgångsläget. Du behöver inte ha en sån tråkig attityd varje gång någon säger något som inte stämmer överens med dina åsikter.

~mikkan