Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 1199 ggr
[esselin]
2015-06-07 20:17
0

Börja platta oftare?

Jag har lockigt hår naturligt, meeen jag trivs mycket bättre i plattat hår hehe. Funderar på om det sliter alldeles för mycket att platta 2-3 gånger i veckan (efter varje gång jag tvättat håret)? Självklart med värmeskydd. Eller blir det alldeles torrt, slitet och frissigt då? Led av frissigt hår tidigare men efter att jag börjat bli mer snäll mot mitt hår (balsammetoden, mycket inpackningar, smörja in med Olja osv osv) så har det försvunnit nästan helt. Är dock rädd att det ska komma tillbaka om jag börjar platta det…

Så, vad tror ni? Kan jag börja platta det ett par gånger i veckan eller ska jag hålla mig till att bara göra det vid speciella tillfällen?

tlover
2015-06-07 20:25
0

Du måste antagligen välja mellan frissigt och platt el lockigt och hälsosamt, vilken av dom kan bara du välja (skulle jag välja så skulle det vara lockigt och hälsosamt, men då skulle jag ju vilja ha lockigt hår).

Du skulle ju kunna testa att skämma bort håret annars och göra allt annat "rätt" så att det sliter så lite som möjligt annars men värme sliter alltid trots värmeskydd.

l'm back

Scorpio97
2015-06-07 20:31
0

Sen är det olika hur känsligt hår man har. Värme sliter alltid, men det syns mer på vissa. Om du hade frissigt hår innan, så skulle jag tippa på att du får det av värme också.

Så jag tycker du ska låta bli värme. Jag vet att det går att locka håret utan värme, har du googlat och kollat om det finns värmefria metoder för att platta det?

//Jessie

Trollan92
2015-06-09 22:17
0

#2 Finns inga värmedrivande metoder att platta hår.. Men däremot kan TS platta om hon vill. Men råder då att gå till frisören och få ett riktigt och BRA värme skydd! Med i matbutikerna är ren skit.. Lycka till! :)

Trollan92
2015-06-09 22:17
0

Värme fria*

Cederin
2015-06-10 12:34
1

Det finns visst värmefria metoder. Visserligen sådana som tar lite längre tid, men det finns. Sök bara på "heat free straight hair" på youtube 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår