Pris hos frisör
Hej,
Tänkte höra lite hur det funkar med pris när ni är hos frisören. Om ni får ett pris till en börja är det ofta det som gäller eller kan priset bli högre under behandlingens gång?
Jag klippte och slingade mig nämligen nyligen, jag hade bokat tid via internet och då skulle det kosta 1650 kr. Men efter jag förklarat vad jag ville ha och frisören precis skulle sätta igång frågade jag, för att bekräfta, om priset verklig var 1650 kr.. Men då visade det sig att eftersom jag skulle slinga ljust och eftersom jag hade så mycket hår skulle de istället gå på 1970 kr.
Detta hade ju jag inte fått reda på om det inte vore för att jag frågade, ska det verkligen gå till så?
Pretty wise //
Priser hos frissan är oftast från priser. Alltså kan det höjas om man inser att det kommer ta längre tid osv
Det är precis som #1 säger. Allt är Från priser. Tex "Slingor ifrån 650kr" Det beror ju på hur mycket hår man har för då krävs de mer färg/blekning och mer tid! :)
Ja, men borde man inte bli informerad om vad det kommer kosta innan behandlingen börjat?
Pretty wise //
#3 Tyvärr så vet dem ju inte hur mycket färg dem behöver blanda bara genom att se dig. Utan de görs under behandlingen.
Men finns det inte en max procent som priset får förändras med om man fått en ungefärlig prisuppgift? Vet att vi snackade om det på hemkunskapen, men det var ju några år sedan också. Vi pratade väl mest om bilrepararioner typ, men det lär väl vara samma sak hos frisör. Tror att det var 10% det fick öka med?
#5 Ingen Aning, aldrig hört ^^
Jag är ganska säker på att #5 har rätt, jag är ganska säker på att man har rätt att få veta maxpris också.
Jag läste om det då jag jag startade upp mitt företag men eftersom det inte är aktuellt för mig la jag det inte på minnet.
l'm back
Jag googlade lite, och enligt konsumenttjänstlagen får ett prisförslag max ändras med 15%, men andra ord översteg ts frisör det. Jag har dock ingen aning om hur man går vidare med det.
#8 Jag skulle nog gå till frisören, om inte det funkar ARN
l'm back
Håller med om att du ska kontakta frisören och fråga vad som hände och varför och om det inte hjälper så kontakta ARN!
#6 Jaha nu fatta jag vad hon mena när du förtydliga de lite för mig ^^ haha Ja självklart ska kunden få veta Max priset! :)
Ja! Det borde ju i alla fall berätta innan man sätter sig i stolen vad det kan kosta.. Utan att man skall behöva fråga!
Pretty wise //
#12 Som #8 tog upp så har dom inte rätt att höja priset så mycket så du kan g och kräva pengarna tillbaka. Det kan mycket väl hända att dom inte visste om den lagen även om det är deras skyldighet att veta.
Jag kan, i alla fall inte än alla regler jag ska kunna. Men som tur är så var de flesta ganska logiska (av dom som är relevanta för mig).
l'm back
Jag tycker att man ska informeras typ, från 1500 sedan kan det höjas beroende hur mycket hår man har :D Fast där jag klipper mig bokar man färgning långt hår, kort hår osv :)
Zingo ;D
Har varit med om att jag bokade en tid och då sa de 600 för att färga håret men efter färgningen sa dom att pga. min längd på håret (de ansåg inte att jag hade medellångt hår) Skulle de kosta 900 kr, de var som tur var snälla och lät mig få för 600 kr. Tycker ändå de borde berätta om de tidigare priset var fel.
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
#16 som sagt det har inte med att de är snälla, de måste hålla sig till det avtalade priset.
l'm back