Gå till frisör
Har varit in och kollat priser på olika frisörer här i stan
(har aldrig varit till en frisör förut)
Tycker det är så underligt att det kostar typ 160 spänn att klippa lugg sen 500 för en klippning?
Så om jag bara far dit och klipper typ 5 centi på mitt hår så kostar det alltså 500kronor?:S
Att klippa en lugg tar typ 10-15 min så att den är billigare är rätt vanligt och att en hel klippning sen kostar 500 beror helt enkelt på att frisören lägger ned mycket mer tid på den klippningen då. En standardklippning tar väl 45-60 min
ehm okej?:o förstår inte hur det riktigt kan ta 1 timme för att typ bara klippa av håret men:p borde va krångligare å klippa till en lugg så den blir snygg än å klippa av ett hår
Du får fråga. På min salong har vi iallafall det systemet :)
Finns det en frisörskola i närheten. Dom är billigare än andra frisörer men då finns det ju större risk att det blir nybörjarfel eller vad man kan kalla det.
l'm back
Det är inte "bara att klippa av". Vid klippning så går en frisör igenom hela håret. Därför kostar det mer än att klippa en lugg.
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
För mig brukar en vanlig klippning på hela mitt hår kosta ca 300 kronor.
Vet ju inte vart du bor, men jag bor i Göteborg, och har märkt att det är mycket dyrare att klippa sig inne i själva stan än lite utanför i "förorten" där jag bor. Kan tänka mig att detta är vanligt speciellt i stora städer. Så mitt tips är att kolla på priser hos frisörer en bit utanför stan.
bor i en rätt liten stad så ja… vet inte om det finns så många utsnför stan men ska kolla, finns vissa lite billigare men det är typ utländska där dom typ inte ens kan prata svenska så det känns ju sådär:/