Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 386 ggr
Psycho Kitty
2015-06-01 22:22
0

Hårfärgning/Blekning

Hej alla! Jag blekte håret hemma tidigare idag, och det blev ju fortfarande kvar brunt, samt orange och kycklinggult. Min fråga är ifall jag kan slänga i blekningen om några dagar igen och ha i det tills det blir helblont? Tänkte gå till ljusrosa, men eventuellt ljusblå och då kommer min andra fråga in. Om man har gult hår(dvs gula toner eller helgult hår) eller ljusblont, kommer inte håret bli grönt om man färgar det blått? Tänkte Köpa Directions och blanda ut med Balsam då. Tack på förhand //

[pusselbit]
2015-06-01 23:55
0

Jo. Det kommer bli grönt om du har i ljusblått på hår som skiftar i gult. Aldrig ens testat någon 'extremfärg' själv, men läst så många kommentarer här om  just detta. Ditt hår måste vara i princip vitt för att ingen missfärgning ska ske. 👍

IceTee
2015-06-02 01:00
0

Du bör vänta ett par veckor innan du bleker igen säger jag, och se till att ta hand om håret innan du gör det! Ha inte i blekningen längre än den rekomenderade tiden heller Ja, det blir grönt, så håret måste vara vääääldigt ljust för att man ska få pastellblått att funka

Medarbetare på Skor iFokus