Nail-hair förlängning
Har en liten fråga om hårförlängning. Är inte så påläst om alla olika metoder.
Hur dåligt är nail-hair extemsions för håret?
Finns det någon bättre metod ni skulle rekommendera för att göra en hårförlängning?
Nail hair är ju wax. Jag har hårt många som påstått att deras hår blivit tunnare efter dem tagit ur de.. Micro ringar är mindre skadligt med dem kan man lätt borsta ur tyvärr. Men har du tjockt å stadigt hår så kan di köra på wax. Men då rekomenderar jag att dem två nedersta raderna är tejp å resten wax. För då slipper man se att man har wax slingor i. De ser mer levande ut ifall du har tejp i också. En kompis hade de och det va jätte fina. Men såg inte slingorna som man brukar göra med vissa son har de! :)
De finns måna metoder. De finns ju wax, lim, micro ringar, tejp och sy fast lös hår genom att göra en inbakad fläta. Men tyvärr blir de jätte jätte trassligt :o
Jag ÄLSKAR mina nailslingor! Bästa jag gjort faktiskt.
Jag upplever inte mitt hår som tynre eller slitnare efter uttag men det beror såklart på hur du tar ur det. Mina slingor har jag nu haft i 5 månader och det har vuxit ut en bit ja, men håller man ordning på botten så det inte bildas s k "dreads" och tvinnar sig så är de ingen fara.
#3 Man rekomenderar att ha i de i bara 3 månader pga utväxten då de blir trassligt!
Som jag skrev så har MITT hår inte blivit trassligt alls. Har dessutom diskuterat detta med dom som satte i det och läst i mina skolböcker och visst, det rekommenderas 3 månader men såklart man kan ha i det längre! Bara man tar bra hand om det och ser till att botten inte tvinnar sig osv. Så läxa inte upp mig när jag har all koll på vad jag gör med mitt hår.
#5 herregud vem har sagt att jag läxat upp dig. Allt beror inte på trasslet. De kan även bli väldigt synliga efter så lång tid. Hur lång är din utväxt efter 5 månader? :)
Mitt hår har inte blivit synligt efter 5 månader. eå har det ändå vuxit ut ca 5 cm. Inga problem att ha samma hår i ca 5 månader. Nu tupererar jag ändå överhåret varje dag men det är ändå inge problem om jag intr gör det.
#7 du funderar inte på att ta ur de snart då? :) Åh smart! :)
Keratinvax är enligt mig den absolut bästa varianten, håller längst och ser mest naturligt ut. Om du använder dig av platta fästen så sliter det inte på de egna håret. Runda fästen däremot kan förstöra håret rejält.