Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1620 ggr
[ThisIsWheels]
1

Hur långt tid tar det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har just nu väldigt kort hår men vill gärna att det ska bli axellångt. Hur långt tid kommer det att ta ungefär? Och finns det något som gör att håret växer snabbare eller är det bara en myt? 

MVH Wheels

Lia
1

Beror på hur fort ditt gästartjap växa. På mig hade det där vuxit till axlarna på mindre än ett halvår kanske.

Facie
1

Det bästa sättet är att gå in på rapunzelofsweden.se så har du långt hår på ett kick :)

Pretty wise //

[ThisIsWheels]
2

#1 Tack för svar! Hoppas att det går relativt snabbt 🙂

#2 Tack för svar! Jag antar att du menar hårförlängning och jag har faktiskt funderat lite på det, men eftersom det är så kort så går det kanske inte? Eller vad tror du? 😊

[Udoon]
1

Hur fort håret växer så extremt individuellt, så det kan ingen svara på tyvärr.

Trollan92
2

Massera hårbotten så stimulerar du hårsäckarna! Att du vill ha ner till axlarna kan ta allt mellan 6 månader och 1 år :)

Facie
1

#3 Du kanske ska låta växa ut en liten bit i allafall för att få det att se så naturligt ut som möjligt. Rådfråga hos en bra frisör, de kan lösa det mesta :)

Pretty wise //

tlover
4

#2 Sliter inte hårförlängningar på håret? eller har jag missförstått?

TS: Även om håret inte växer snabbare av det så verkar det som om det gör det om du vårdar det så det slits så lite som möjligt,

l'm back

Trollan92
1

#7 Klart de sliter men de beror på vilken metod man väljer. Asså allt sliter på hår idag. Men kan inte gå å oroa sig över de hela tiden :)

Trollan92
1

Det är inte så att man tappar håret precis av hårförlängning :)

tlover
4

#8 Jo allt sliter ju men jag hade förstått det så att det sliter ganska mycket, men det kanske beror på vilken metod man använder. Jag har själv aldrig gjort det då jag oftast haft för långt hår för det.

l'm back

Trollan92
1

#10 Dem som har haft wax har upplevt att håret blivit tunnare när dem tar ur de dock :/

[ThisIsWheels]
1

#4 Okej! Jag tänkte inte på att alla har olika hårtyper, men jag hoppas att det går relativt fort i alla fall 🙂

#5 Tack för tipset!  Ska testa och hoppas på det bästa 🙂 

#6 Tack för tipset! Jag ska fråga min frisör nästa gång jag ska fixa luggen 🙂

#7 Oj! Jag visste inte att det sliter på håret 😮 Jag hade tänkt använda clips. Sliter det mycket på håret?

tlover
2

#12 Jag är ju inte säker då jag inte har egen erfarenhet av det, men clips borde slita lika mycket som vanliga hårklämmor eftersom det är i princip samma sak.

Dvs ganska mycket men inte lika mycket som tex blekning, värme etc

l'm back

[ThisIsWheels]
1

#13 Okej, det låter ju inte så bra! Jag ska fundera lite mer innan jag bestämmer mig 🙂

Trollan92
1

#12 Clips sliter också tyvärr då du måste tuppera håret för att clipsen ska kunna hålla en hel dag! :)

Facie
2

#15 Inte sant! Sätter i mina clips i nyduschat och plattat hår. Jag har väldigt lent hår och de sitter med LÄTTHET en hel dag. Beror helt på vad du har för clips och hur de är fästa. Måste absolut inte tuppera eller spraya.

Skulle inte säga att clips sliter märkvärt. Dock har jag inte mina i varje dag.

Pretty wise //

[ThisIsWheels]
0

#15 Jag visste inte att man behövde tuppera för att få clipsen att sitta. Men jag ska testa om det funkar utan eftersom det gick bra för #16 🙂

Trollan92
1

De har iallafall jag lärt mig. De sitter bättre om man tuperade lite lätt å sprayar eller bara tuperar. Alla har inte samma hår för på vissa kan clipsen glida ner på.. Clips är till för att tupera till egentligen för de är en spänna som ska fästas och fästs som bäst i tuperar…

[ThisIsWheels]
0

#18 Okej! Men blir det inte lite knepigt att tuppera håret när det är så kort? Eller ska jag vänta tills det har blivit lite längre?

Facie
0

#18 Jag har svårt att se att clipsen skulle glida ner om de är bra clips. Mina sitter verkligen stenhårt. Sen är det viktigt att de sitter rätt.  De ska ju sitta neråt  som på denna bilden: http://www.happyhair.se/syntethar/clip-on-set/clip-on-set-natural-brown-rak

#19 Stötte på denna videon igår btw, kanske något för dig: https://www.youtube.com/watch?v=-ByCdzY0Qm8

ett bra resultat tycker jag.

Pretty wise //

[ThisIsWheels]
0

#20 Åh, tack för videon! Ska kolla på den nu :)

sarakaka
1

Vill man bara spara ut håret så blir det typ axellångt på ett halvår.
Men vill man att det ska se snyggt ut under tiden är det bäst att både toppa och göra en riktig frisyr av det hela under tiden man sparar. :) 
Jag klippte frisyrer under tiden så det har tagit ca 1 år att få en jämn bob till käken :)

savannah76
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Det du verkar behöva är en root activator som finns att köpa i de flesta afrikanska affärer.. Alt Dabur Amla som är en indisk hårolja .. ta den som är grön.

Det hjälper håret att komma i form så att säga.

Jag har alltid använt inflätningar och det har inte slitit mycket på mitt hår.

Men jag är oxå nogrann med att byta var 6:e vecka och då låta håret vila minst en dag imellan och då passa på att toppa lite om det behövs och använda inpackning.

Jag har haft allt från äkta löshår till garn som jag har nu.

För att någon som jag ska kunna fläta ett hår så behöver vi en längd på minst 5-7 cm .

[ThisIsWheels]
0

#22 Tack för tipset! Hoppas som sagt att det går relativt fort 🙂

#23 Tack för tipset! Jag bor tyvärr inte i närheten av en afrikansk butik. Men vart kan man köpa den andra håroljan? 🙂

savannah76
1

Den brukar finnas på de flesta välsorterade butiker som har indisk kost. 

här är lite mer info om den.

http://www.daburinternational.com/index.php/en/front/home 

Här är en online affär för organiska produkter.

http://satvikshop.com/ayurveda/hairfall/dabur-india-amla-hair-oil/20134/p_B1011947

Här kan du köpa Amla hårolja. kostar 99kr +49kr i frakt 

det går att delbetala oxå. :)

http://www.ayurvedabutiken.se/sv/hygien-skonhet/harvard/#addedtocart

Hoppas detta var till hjälp.

[ThisIsWheels]
0

#25 Tack! Jag ska kolla upp lite mer om det :)