Extremfärger
Har haft extremfärger många gånger och i många olika Färger och har då endast använt mig av 'Crazy Colour'. Har verkligen gillat den färgen, Capri Blue stannar t.ex i håret i över ett halvår, om inte mer. Detta trots simträning 4 dagar i veckan.
Men till saken hör att jag tycker det är väldigt svårt att hitta nåt ställe som säljer de där de inte kostar en hel förmögenhet.
Jag själv är inte så särskilt sugen på att testa Manic Panic då alla jag känner som använt den har färgen åkt ut på, på bara någon vecka.
Så nu undrar jag om någon kan rekommendera någon annan bra extremfärg eller ett bra ställe att köpa Crazy Colour på?
Jag vill nog helst beställa en mellanblå färg, en riktigt chockrosa (såsom Crazy Colours Cyclamen) och en lite varmare lila färg., eventuellt grön också.
Så om någon har ett tips, dela gärna med er! :D
Råttor, råttor och lite mer råttor!
Ebay! Directions finns där för ca 60 kr med frakt från England. Har bara använt Directions i syfte att färgkorrigera blond och inte för att få en extremfärg så kan tyvärr inte uttala mig om hållbarheten, vet dock att många använder den 🙂 Söker du runt kan du nog hitta de flesta andra märken till ett mer förmånligt pris än svenska butiker.
Directions tycker jag ärbra också, och de säljs på Lyko med snabb leverans och fraktfritt.
Crazy Colors vet jag tyvärr inte vart de säljs.
/Surpan
Jag köper mina Färger på haircrazy eller beeunique, dock är det inte svenska sidor. Har provat ganska många Färger från olika märken, och tycker det är större skillnad från färg till färg än vad för märke det är. Sen är det ju individuellt vilken färg som funkar, en del som många säger ska vara jättebra har tvättats ur på ett par veckor på mig, medans en del Färger en del säger är helt värdelösa sitter i 2 månader utan att knappt blekas på mig.
Directions tycker jag är helt ok, dock färgar den av sig på allting för mig. Jag gillar ju Manic Panic (Venus Envy o Enchanted Forest är fina om man vill ha grönt), men vill du verkligen inte använda det så finns det ju andra att välja på. Pravana har också en grön färg som är fin, dock bleks den mer åt det turkosa hållet.
Hittar du inte exakt den färg du vill ha så kan man alltid blanda, själv har jag olika blandningar nästan varje gång😃
Jag vet att www.kawaii.se säljer Crazy Color 🙂 Du kan ju kika lite där och se om du hittar någon som du gillar 😊
#3 Vet du hur lång tid leveransen tar från de sidorna? :)
Och ni andra, tack för tipsen också! :)
#5 jag brukar få mina Färger på en vecka eller så, beroende på röda dagar och sånt. just haircrazy har även kanon kundservice, en gång gick en burks lock sönder och ca en femtedel av färgen läckte ut (det vill säga pyttelite), jag mejlade dom om det och fick direkt pengarna tillbaka på hela den burken. inte för att det brukar gå sönder, beställt därifrån typ 10ggr, så var nog bara postgubben som var sur den gången🤦♂️
#6 Okej, då blir det nog att beställa därifrån :D