Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1156 ggr
[enmangdkor@hotmail.com]
0

Kokosolja?

Hej! Jag är en tjej som funderar på att börja med Balsammetoden. Då använder man ju ett inpackningsbalsam och ett tvättbalsam. Det jag undrar är om man kan använda kokosolja som inpackningsbalsam, och sen tvätta ur det med Coop X-tras Balsam? Tack för svar!

[JeanetteK]
0

Det bör du kunna. Jag har inte använt Coops Balsam men jag tror inte det skiljer sig så mycket. Jag använder fabulous fruit. Att tänka på är att inte ta för mycket Olja. Det kan vara svårt att få ur. Men kokosolja är toppen tycker jag. Jag har det istället för hudkräm också. :)

Scorpio97
0

Jag använder mandelolja och det är inga problem att få ur med Balsam (använder coops samt garnier respons). Borde inte vara några problem med kokosoljan heller, så länge du inte tar jättemycket.

//Jessie

Jazmin1e
0

Jag brukar använda kokosolja och ibland är det svårt att få ur och håret känns tungt o fett.

Afturelding
0

Jag använder oftast inget vårdande Balsam alls, utan kör på bara honung istället. Efter tvätt kramar jag in lite kokosolja i topparna och halva längderna ungefär, det kan se lite fett ut första dagen men sen har allt sugits in.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cederin
2

Använder man kokosolja istället för Balsam så får man ju inte "hela paketet" med fettalkoholer och andra vårdande ämnen i balsamet, utan endast fett. För oljans fulla verkan så måste den dessutom sitta i minst 2 timmar, och så länge står man ju inte i duschen 🙂 Kokosolja är däremot utmärkt som leave-in i nytvättat hår, då endast ett par droppar i längderna, eller heltäckande som inpackning innan tvätt (som jag förövrigt rekommenderar starkt!) För att få ur oljan behöver man massera in Balsam och låta det sitta i 10-15 minuter för att det ska lösas upp.

Medarbetare på Naglar och Hår

[enmangdkor@hotmail.com]
0

Tack så jättemycket för alla svar! Jag ska prova och se om det funkar.