Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1755 ggr
IceTee
0

Permanent lila färg

Har någon tips på någon permanent lila hårfärg som inte blir väldigt mörk?

Medarbetare på Skor iFokus

[134643]
0

Är schwarzkopfs XXL serie permanenta? De har två lila Färger som jag tycker är rätt fina iaf, men kommer inte ihåg ifall de är seminpermanenta eller inte 😃

IceTee
0

#1 de finns ju två sorter vet jag, en är permanent och en är inte det! Dock har jag för mig att den permanenta är rätt mörk

[134643]
0

#2 Ah, ja så kan det ju vara. Då har jag inget mer klyftigt att komma med haha, hoppas du hittar en färg du trivs med ^_^

Saga85
0

Jag testade xxl mystic violet , blev inte alls nöjd. Det blev väl en fin nyans, men blev mer åt det rödare hållet, eller mörkt lila. Vet inte hur jag ska beskriva färgen. Kanske borde ha avfärgat håret innan.

IceTee
0

#4 precis så jag inte vill ha det! Tack för varningen :)

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag saknar det här lila håret. Har inte fått till det något mer, kommer inte ihåg vilken färg det var jag använde, och tyvärr var den bara semipermanent 😕

[134643]
1

Jag antar att du redan funderat över att helt enkelt använda semi permanent färg och färgbomber? Jag hade lila hår för ett par år sedan och använde revlons lila färg, och tyckte det var rätt smidigt ändå. Trivdes med färgen gjorde jag också ;3

IceTee
0

Ja, antagligen blir det semi-permanenta, ville bara kolla upp ifall det fanns någon permanent (det underlättar ju) Planen blir nog att köra på Manic Panic amplified (hört bra om den) och använda den som en inpackning typ varannan vecka eller så, låta det sitta i några timmar liksom! Ska investera i en duschmössa också

[134643]
0

#8 Ja, tyvärr är det ju så. Det är den dryga sidan med att ha "extremfärger", men fint blir det ;)

IceTee
0

#9 ja, tur att det är värt mödan!

IceTee
0

Läser förresten överallt att man ska börja håret först om man ska färga med Manic Panic, men gäller det även om håret är RIKTIGT ljust? Kan bifoga bild på hur ljust Ljuset gör att rötterna ser mörka ut, så titta på längderna, det är så ljusa rötterna också är egentligen

elinkw
0

Tror inte du behöver bleka mer, jag hade riktigt babyrosa och mitt hår var ej platina innan utan de hade sina gula toner, lila Färger är ju dessutom kända för att neatrulisera gula toner så jag tror ej det är någon fara. Har själv använt mig av Directions och stargazer och är väldigt nöjd faktiskt. Tycket färgen höll riktigt bra, trots att det bara är toning. Men jag tvättar iofs inte håret så ofta heller. 

Såhär såg mitt babyrosa hår ut. Skulle dock rekommendera dig att schampoonera håret innan, det händer att färgen inte sätter sig annars. Jag brukade tvätta ur mitt hår med diskmedel innan för att få bort alla hinnor (har löshår och det är ofta väldigt mycket Silikoner osv på när man får hem dem).

Lycka till! 😃

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

IceTee
0

Tror jag kör på ett sulfatschampi (i alla fall första gången) innan och sen har i det i några timmar, minst! Om jag skaffar en duschmössa kanske jag kan sova med det t.o.m?

elinkw
0

Hur gick det? 😃

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

IceTee
0

#14 färgade hos frisör först, men blev lite mörkt (lär dock försvinna en del idag när jag tvättar med sulfatschampo för att få bort silikoner), och ska beställa hem Manic Panic amplified, men det är ju så himla dyr frakt! Funderar på att köra på stargazer, men de är ju inte veganska längre 😕

Cederin
0

#15 Vart beställer du färgerna ifrån? Kollat eBay? Där har jag köpt Directions för ca 50-60 kr inkl frakt från England. Manic Panic finns också där!

Medarbetare på Naglar och Hår

IceTee
0

#16 jag kollade shock, har inte ens tänkt på ebay! Tack för tipset :)

Surpan
0

Lyko har Directions, då slipper man den där sabla frakten. 🙂

/Surpan

IceTee
0

#18 tack! :D