Raka håret
Vill så jättegärna raka kort, typ 3 cm för att få tillbaka mitt naturliga hår. Har färgat hår som jag trivs med men det är torrt och jag har typ 4 cm på hela bakhuvet då jag klippt chelsea för några månader sen. MEN min pojkvän gillar inte tjejer med kort hår….min morsa har invändningar så jag är i behov av råd…
Tycker ni att jag ska följa min magkänsla och raka/klippa av håret eller ska jag inte göra det?
Kör på det du själv tycker!
Fick själv en sådan impuls för snart ett år sedan men min pojkvän då hindrade mig och det är jag glad för då jag skulle sakna mitt långa alldeles för mycket, men har du redan kort så varför inte?
-
Nu vet jag inte hur gammal du är, men vore min dotter runt 15 så skulle jag inte gilla det men jag skulle inte förbjuda henne. Vore hon över 18 så ska hon inte behöva be om lov för vilken frisyr hon väljer. Och dessamma gäller dig, den som har minst talan om din frisyr är din pojkvän.
/Christine
Jo jag har sidecut som döljs av min mittbena jag skaffat på senare tid. Håret går till käken ungefär. Mm, men jag måste asså tänka mer men jag vill! haha
Är 22 år :) och ja, jag vet att jag själv bestämmer, men min kille är oxå sådär att han kommer över saker…så det skulle nog inte vara världens ände.
Jag rakade av hela mitt hår en gång. Jag har aldrig känt mig så fri. Jag tycker du ska göra det, bara du själv kan bestämma det. Bry dig inte om vad andra tycker.
Kör hårt säger jag! Det växer ju fort ut igen :)
/Christine
Förresten så vill jag inflika att jag känner lite obehag av att läsa "Min pojkvän gillar inte tjejer med kort hår". Hade min kille klagat på min frisyr så hade jag dumpat honom på två röda, haha.
Jo mitt hår var rakat i januari/februari , så ah, de växer Fort! :) vi har ett väldigt bra förhållande annars så jag bryr mig inte så mkt om just de. Han brukar finna sig i saker oxå somsagt…
Kör på det du vill, och som sagt bry dig inte om vad andra tycker! Ditt hår, ditt val. 🙂
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Vill gärna se resultat om detta genomförs! :D
Kan lägga upp bild för i sånna fall om det blir så blir det i veckan :)
Jag har börjat med no-poo oxå för att tillägga men jag tänker gå in helt om jag rakar kort :) vill få tillbaka mitt blonda hår till axlarna innan jag färgar igen ^^ men nu känner jag att jag kommer nog genomföra det! :D känns bra
Supersnyggt! Tycker det är snyggt som det är, men vill du ta bort luggen så gör det.
Tack, är jätteglad att jag vågade! Jag vet faktiskt inte, lite kluven om det :)
Snyggt!!
/Surpan
Tack!!
Jag tog bort luggen med. Känns jättebra! :D
Fint det också. 🙂
/Surpan
Nja det vet jag inte, blandning mellan rött å mörkblont :P men efter nästa klippning när jag endast har mitt naturliga hår då är de fint ^^