Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 5554 ggr
MLAM
0

Snälla tips på hårfärg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

_| Inget behöver påpekas om mina slitna toppar nu för det ska ordnas |
_

OK, nu står det helt stilla i huvudkontoret så jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde hjälpa till lite med era hjärnor och ge tips osv. 
Fråga mig inte vad jag har gjort men jag kan bara inte gå runt i den här färgen för det är verkligen inte mig. Men ja det ser orange ut utomhus och orange/guldbrun inomhus. 
Vill gärna ha någon ljus färg men vill inte bleka håret alldeles för mycket.., 
Har ni några tips? :)

Eftersom jag inte vill visa mitt ansikte kan jag dock berätta att hyn är inte så brun men heller inte likblek, har extremt blå ögon :)

[Raubtier]
0

Att slingbleka förändrar ju väldigt mycket och skadar inte på håret? Det skulle nog bli flint nu till våren/sommaren! 😂

MLAM
0

#1 Tack för tipset! Men slingade nyligen mitt hår, men sen blekte jag allt (fråga inte varför, vet inte vad jag håller på med haha!)

Helst av allt hade jag velat få till min naturliga färg som är cendré, som den här tjejen har: http://24.media.tumblr.com/tumblr_lqk3odY5m01qe89lno1_500.jpg
Men vet inte hur jag ska gå till väga, vilken färg osv jag ska ta 😟

IceTee
0

Tyvärr måste du nog bleka eller avfärga om du vill ha det ljusare

Medarbetare på Skor iFokus

MLAM
0

#3 Okej tack! Men frågan är då följande: Då lär håret bli ljus orange så vad bör jag lägga på för färg sen när håret är tillräckligt ljust? Tror ni att jag kan ta en cendré färg direkt då? 🤔

IceTee
0

#4 jag hade lagt i en askblond för att motverka det gula!

Medarbetare på Skor iFokus

MLAM
0

#5 En kall färg alltså? Vill bara inte att håret ska bli grönt/gult eller orange haha 😇

[Raubtier]
0

Ja en kall färg. Men du behöver inte lägga på just en askblond. Pärlblond motverkar också det gula och är en mycket ljusare färg :-) Men om du slingar håret ljust så brukar det inte bli orange!

MLAM
0

#7 Slinga låter bra då jag inte varit så snäll mot mitt hår de senaste dagarna. 
Ursäkta ännu en fråga, men hur vet jag att färgen är kall? Vilka nummer bör det stå tror ni? ☝️

MLAM
0

#9 Åh tack! Då kan jag alltså ta till exempel en 7.0, 9.0 och möjligtvis 9.1? 😟😇

[Raubtier]
0

#10 Ja fast helst x.1 om det blir gult/orange då dessa täcker det och inte x.0 som är naturliga Färger enbart. Som jag har fattat det iallafall haha :-)

emeliiiiieee
0

9.1 är bättre mot just gula toner! :)