Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 2494 ggr
Debbiej02
2

Vill ha tunnare hårXD

Hej! Nu är de så att jag har väldigt sjockt hår och det blir jobbigt när jag och är mörkhårig, då blir håret väldigt varmt när solen lyser och de är drygt… Finns det några produkter som gör håret tunnare eller några knep? Tacksam för svar!

Love Laleh<3<3:)

Scorpio97
0

Det finns urtunningsaxar, frisörer brukar använda sånna (har jag hört, själv har jag väldigt tunt hår). Men det borde gå att köpa en själv om du inte vill gå till frisör. 

http://www.clasohlson.com/se/Urtunningssax/Pr244533000?userSelection=B2C&rememberCookie=false#moreinfo

//Jessie

Hoseok
0

Det enda jag kan tänka mig funka är att du tunnar ut det hos en frisör. Lager för lager. Jag har svårt att tro att det finns produkter som gör hår tunnare? Jag kan ha fel, men för mig låter det bara lite knasigt, haha. Någon med mer vana får berätta.

Jag har också jättetjockt hår, men jag gillar det. Jag brukade tunna ut det hos frisör regelbundet som yngre, det funkade bra.

VildaVittra
1

Det finns gallringssaxar som man klipper med i hårbotten och som tar bort ungefär hälften (saxen är tandad) som du kan testa, ett annat sätt är att dra ett rakblad längs längderna utan att trycka för mycket inifrån hårbotten och ut.

Men allra bäst är att ha solhatt på sig, då slipper håret bli hett, för det kommer det bli ändå om du gallrar, det kommer bara bli luftigare då.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Nelley]
0

Ja en urtunningsax från clas ohlsson tex.🙂

tlover
0

Min man har sjukt tjockt hår så när jag klipper hans år så använder jag uttunningssax också, men om man kan använda det til längre hår (om du har det) vet jag inte.

l'm back

Perly
0

Använder urtunningssax till mitt hår (har alltid haft en lejonman, dock förståeligt när båda mina föräldrar har supertjockt hår). :) Klipper det även i lager så det blir lite luftigare, dock är det fortfarande som att bära mössa/halsduk när man har det utsläppt.

Alltid Oavsett

Trollan92
1

Rätta namnet för saxen är Efeleringssax! ;) Ska du köpa en sån så måste du dela upp håret. Tänk på att ta inne i håret å inte runt ansatserna, då kan man se att de är klippt annars! :)

Debbiej02
0

Tack #1 ska kolla länken!

Debbiej02
0

Tack #2 ska kolla in några frisörer;)

Debbiej02
0

Aa #3 har en sån hemma;) #4 okej tack!

Debbiej02
0

Jo #5 jag har långt hår! Ska testa de:) tack! #6 :)

Debbiej02
0

Okej tack #7 ska söka på internet nu!:)

Trollan92
0

#12 tror inte du kan hitta hur man klipper på nätet dock..

Debbiej02
0

Men #13 jag har ju en mamma som är bra på att klippa håret;)

Trollan92
0

#14 Spelar väl ingen roll? ;) haha