Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 826 ggr
Nekoi
0

Hårets naturliga fall

Jag är har precis tvättat håret, hade det sedan i turban i ca 20 minuter och oljade precis in det. Det är ganska ordentligt vågigt, men inte på något sätt lockigt så…

Hur vet man sitt hårs naturliga fall? Eller hur man ska uttrycka det, i det när man bara tvättar håret och sedan bara kramar ur håret?

Har jag… format det genom turbanen liksom?

Det kanske är en jätte konstig fråga haha jag vet inte, den var svår att formulera i all fall 😊

Surpan
0

Mitt hår är supervågigt i blött tillstånd. Om jag verkligen kämpar så kan jag krama fram dom med en del hårspray i fuktigt hår och få de att stanna. Men så fort det blir torrt får det bara det vanilga mjuka fallet. 

Jag tror att om man har ett viss självfall så borde det synas i väldigt fuktiga miljöer också, förutsatt att man har friskt hår då. Men annars, ens hårs naturliga hår kommer ju fram av att självtorka så det är väl bara att låta det självtorka och kolla? 🙂

Jag har ingen aning, nu spekulerar jag bara.

/Surpan

Trollan92
0

Duscha å långhårig vara. Kamma de ej. Då kan du nog se! Mitt bästa fall är när jag går å lägger mig med blött/fuktigt hår. Får jätte fint hår dagen efter å behöver inte borsta de :D *loooove*

mikkan01
0

Det går att "forma" håret genom att ha håret i en turban, kallas för plopping så du kan ju ha åstadkommit något liknande. 😃

~mikkan