Långt hår
Hur långt är 'långt hår'?
Är er gräns för vad som klassas som långt hår olika på män eller kvinnor?
Någon här på forumet sa att långt hår är alltid 20 cm längre än ens eget. Kommer inte ihåg vem som sa det med det ligger nått i det. 😂
Vad tycker ni?
/Surpan
Jag bestämmer själv vad jag tycker är långt och inte, går inte efter någon speciell riktlinje haha. Mitt hår går straxt under brösten men jag anser att det är för kort, antagligen för att jag vill ha det 10-20cm längre, då först kanske jag börjar tycka att det är långt 😃
~mikkan
#1 Men om du hade sett en person med samma Hårlängd som du, och skulle beskriva denna för en tredje person, hade du sagt "hon har långt hår" då? 🤔
Om man till exempel googlar på "long hair" så får man upp allt ifrån strax över brösten till golvlängd. Mellanlångt hår är ännuvärre, där varierar det kraftigt!
/Surpan
För en man skulle jag nog redan säga att det är långt när det är lite längre än axellångt. Axellångt på en kvinna skulle jag nog kalla kort. Lustigt att det känns olika beroende på vilket kön personen har. För en kvinna tror jag långt börjar någonstans vid midjan, men det är svårt det där.
Det är jag som tycker att långt hår är 20 cm längre än vad jag har, men det är på mig själv utan på andra är långt hår från midjan och ner ungefär och halvlångt är omkring "mid back" för tjejer alltså och som #3 säger så är det annorlunda för killar, dom har långt hår nedanför axlarna även om jag sett en kille med underbart långt hår som nästan släpade i marken 😍
l'm back
#2 Haha, ja det skulle jag nog gjort. Men på mig själv är det inte långt försän det är tillräckligt långt 🤦♂️
~mikkan
#4 Haha jaså, ja jag tycker det är ett bra uttryck. För det stämmer ju på många! 🙂
Min sambo har hår lite längre än till axlarna, kanske till armhålorna ungefär (han är man). Jag har alltid sagt att han har långt hår, men vi har flera killar i vår bekantskapskrets med hår ner till mitten av ryggen ungefär, så nu när jag är van vid hans längre hår så ser jag det mer som "lite halvlångt".
Jag själv har hår till BH-bandet nu och kan bli förundrad ibland över hur långt det är! det är det längsta jag har haft mitt hår sedan jag var barn. Jag tittade härom dagen på senaste gången jag hade "långt" hår och då var det mellan armhålan och BH-bandet.
Så det ändras verkligen hela tiden.
/Surpan
Jag anser själv inte att jag har långt hår, men beskriver jag det för andra så säger jag att det är långt 😉Jag har hår till svanskotan ungefär.
Jag tycker det baseras på något slags snitt, vilket alltså borde innebära att snittet är olika inom olika grupper. Kan ju även vara ålder och sådant, inte bara kön.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag kan tillägga att efter att jag varit på long hair Community så måste hår vara längre för att räknas som långt så det #7 säger stämmer nog, även om det inte behöver vara IRL
l'm back