Svart till silver
Hur hade ni gått tillväga?
Orkar inte gå till en frisör(kan visserligen göra i skolan men pallar inte)
Har dessutom lila under så kan det bli rätt svårt?
räkna med att det tar tid och att du antagligen kommer se rätt konstig ut i håret ett tag. Dessutom kommer det slita väldigt mycket på håret, ännu mer efter som du ska göra det hemma. Kom ihåg att ha inpackningar (gärna med en blå ton, finns silverinpackningar) och använd silverschampo. Du kommer behöva klippa av rätt mycket också Jag rekomenderar starkt att du går till en frisör!
Medarbetare på Skor iFokus
Får göra det i skolan helt enkelt.
#2 det är nog det bästa
Om inte håret ska ramla av lär det ta upp till ett år. Jag gick från mellanbrun till silver och det tog ca 10 månader. Du ska ju liksom gå från de raka motsatserna - mörkast till absolut ljusast :) För att senare få silver via toning (som du kommer behöva tona om var tredje dusch kanske) bör du helst ha vit botten. Ha tålamod!
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Sorry om ja lånar tråden liten men #4 ja har också tankar på silvertoning! Är redan ljus så undrar vilken toningen du har för att få silver? :)
Känner jag mig själv rätt så köper jag hem blekning idag och påbörjar alltihop :/
Är egentligen bara längderna som ska ljusas upp. Botten låter jag vara helt då den ska vara åt de mörkare hållet.
#6 köp be your mood, har hört mycket bra om den! Om man nu tvunget ska göra det hemma
#5 Jag har använt silverschampo från Fudge (riktigt bra, men vet inte om det går att beställa i Sverige dock) och silvertoning från Directions 🙂 Brukar spä ut silvertoningen med Balsam om jag vill bättra på det oftare än att tona hela håret, liksom. Men annars är directions-toningarna mycket bättre än silverschampo!
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Tänkte bara höra om det finns nå hemmatrix som kan dra ur hårfärgen lite iallafall. Har inte satt igång med projektet än :)
#9 head and shoulders drar ur mycket färg! Även olivolja drar ur! Körde engång bakpulver blandat med vatten och head and shoulders för att fixa en mörkbrun färg som blev för mörk :)
Silver? Inte typ grå då? Svart å vitt blir grått. Sen kanske du kan slänga i en toning!
Ja det är väl typ grått/silver. Vet inte riktigt men snyggt är det!