Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2125 ggr
Monslover
0

Bleka med egen blandning?

Hejsan!
Nu ska jag beställa blekning och göra en egen blandning med "developer" och blått bleknings pulver. 
Är det någon som har erfarenhet av detta, och vet hur mycket medel respektive pulver man ska blanda?
Jag funderar på att använda en vol 20 developer, hur länge ska den sitta i håret?
Hur ofta kan jag bleka håret med en 20 vol developer om jag vill ha en ljusare hårfärg ändå?
Har just nu en röd/blond/brun och lite lila ton i håret (ändå åt ett ljusare håll) , vilket antagligen blir en utmaning att få bort, och få så ljust som möjligt får att sedan färgas blått.
Alla tips är välkomna, då jag aldrig har blekt håret förut.
Tack på förhand!

IceTee
0

Kom det inga instruktioner med pulvret?

Medarbetare på Skor iFokus

Trollan92
1

Finns ingen tid på blekning då du själva ska hålla koll. Och om man bleker hår så ska de få vila några veckor emellan!!!

Trollan92
0

Men blekning ska de bli som en smet. Jätte lätt att blanda. Spelar ingen roll hur man blandar typ för de bleker ändå! :)

emeliiiiieee
0

Jag har fått lära mig att blekning blandas 1:2 dvs 1 del pulver och 2 delar väteperoxid. Om du tar 20 gram pulver så ska du ha 40 gram peroxid. 

Finns ingen tid på blekning utan du får hålla koll helt enkelt. Och blek med några veckors mellanrum. Jag brukar vänta typ 6 veckor :)

Trollan92
0

#4 sant :)