Hår iFokus

Hår

Etikett: frisyrer
Läst 3009 ggr
Surpan
0

Festliga uppsättningar

Det är ju ganska många som har håret utsläppt när de ska få på fest, middag eller dejt. Men det är väldigt fint att sätta upp håret ibland också!

Hur brukar du ha ditt hår uppsatt om du ska ut på partaj? 🙂

/Surpan

tlover
0

En svinrygg eller en "byggd knut" med flätor osv brukar jag göra

l'm back

Surpan
0

Jag hade en period för ett tag sen då jag vill ha det i en stram hästsvans. Jag har ganska tjockt yvigt hår så det blev en ganska fluffig svans.

Annars brukar jag ha det halvuppsatt, antingen i klämma eller med nålar.

/Surpan

Trollan92
0

Jag har äntligen fått fram mina naturliga vågor, så antingen utsläppt med hårdplast som håller undan håret på ena sidan (har sne bena) Eller så har jag en stor bulle på huvudet, å massa smink på de, då är de snyggt ;) haha

Trollan92
0

Hårnål*

IceTee
0

#4 hahaha, jag undrade verkligen över plasten där ett tag! Jag kör ofta en fläta på sidan och sen tvinna håret på andra sidan eftersom det inte når till flätan

Medarbetare på Skor iFokus

Surpan
0

#3 #4 Du kan hantera dina egna inlägg inom en timme. Då kan du redigera inlägget istället för att skriva ett nytt. 🙂

/Surpan

Trollan92
0

Ååh va toppen! :D sååå störande när man klickar lite fel via mobilen så POFF blir dd ett helt annat ord, haha ^^ Men så den funktionen kommer fungera genom mobil appen med? :)

Surpan
0

#7 Jag tror inte det fungerar med mabilversionen.. :/

/Surpan

Trollan92
0

#8 Synd, är bara här inne genom min mobil :(

askan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag brukar vara rätt försiktig med håret till vardags men när det är festligheter brukar det bli en del hårspray och tupering. Här är en halvuppsättning som jag tycker är fin, och en uppsättning som jag använt mig av vid flera tillfällen - fläta på sidan och en lite slarvig bulle.

Surpan
0

#10 Oj så fina uppsättningar! 🙂

/Surpan

LinaLj
0

Oftast gör jag en sned holländskfläta, från toppen av ena örat till nacken på motsatta sidan. Flätar sedan ut hela håret och fäster upp det mot den inbakadeflätan och avslutar med en snygg brosch som hårprydnad.

IceTee
0

#12 åh, det låte jätte fint! Kan du lägga upp en bild? :)

LinaLj
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#13 Jag gjorde en lite slarvig så jag kunde ta kort. Ett utan och ett med dekoration. Jag ärvde en massa broscher av min farmor som jag aldrig använder på kläderna eftersom jag inte riktigt tycker de passar. Men jag älskar att använda dem i håret.

Den här frisyren är verkligen toppen för mig. Jag har typiskt skandinaviskt hår, tunna, glatta och raka hårstrån som gör lite som de vill. Men med den här uppsättningen behöver jag bara en hårnål om jag vet att jag ska typ äta middag eller liknande och max tre om jag vet att det ska dansas eller liknande. Den sitter alltid som berget utan att dra eller slita i håret och jag behöver inte hårspray. Bara lite kokosolja för att få en slät och snygg fläta.

IceTee
0

#14 åååh vad snygg!

tlover
0

Nu när min man fyller år gör jag tex en chinese bun utan hårsnodd (dvs en byggd hårknut)

l'm back

Surpan
0

#14 Så snyggt!

/Surpan

Afturelding
0

Jag har "alvflätor" såväl till vardags som till fest. Mitt intresse för fantasy kombineras väldigt bra med väldigt långt hår 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se