Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1352 ggr
NaDa...
0

Mista mina lockar?

Hej, helt ny här men ni verkar vara ett härligt gäng! Jag är lite i valet och kvalet, håller på att låte mitt hår växa ut och har helt ärligt skött det väääldigt lite de senaste två åren (inte klippt det, endast använt semipermanent färg två gånger, tvättar max två gnr per vecka och borstar lika ofta) Nu känner jag för en förändri g, topparna ska jag klippa, men det är riktigt frestande att färga det med sublime mousse från Loreal, strawberry blonde. Dock har jag aldrig blonderat förut, och aldrig använt just det märket och färgen. Jag har naturliga lockar som jag ofta får komplimanger för och därför undrar jag: Kommer mina lockar eller Hårlängd att förstöras av en blondering med denna? dem är viktigare är färgen för mig ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Trollan92
1

Till att du har lockigt hår är av hur dina hårsäckarna ligger lutade, så nej dina lockar kommer inte att försvinna, men ska du bleka bör du tippa dig efter då de sluter endel. :)

NaDa...
0

Tack!

~ Kram Nadja ♥

[pusselbit]
0

Det kan hända att lockarna försämras! Mitt självfall  förstörs om jag bleker mitt hår iaf. det sa en frisör med som jag klippt mig hos några gånger, att hon såg att mitt hår blivit mer rakt sen jag blekte det. ett slitet/uttorkat hår har väl normalt sett sämre lockar…

[pusselbit]
0

Fast mitt självfall är ju ganska klent. du kanske har väldigt lockigt hår och bara bleker en gång?

NaDa...
0

Nu har j fägat, håret beter sig som vanligt, mn jag är liite missnöjd med färgen bara, så det kanske blir att bleka lite till om några månader :) Tack i alla fall! Nu vågar jag ta i lite mera i fortsättningen ;)

~ Kram Nadja ♥