Onaturliga hårfärger! Rosa, lila etc.
Hejsan!
Jag letar för fulla muggar efter en PERMANENT färgad hårfärg men dock utan framsteg..
Någon som vet om det finns? tycker det är så tradigt med semi- permanenta hårfärger då den sköljs ur så himla snabbt och så måste man hålla på å greja med färgbomber hit och dit.
Någon som vet om det ens finns permanenta onaturliga hårfärger?
och nu menar jag inte såna mörka hårfärger med toningar av typ lila, blå eller rosa et.c. utan t.e.x. verkligen LILA typ som manic panic's hårfärger?
Vill nämligen gå från min mörklila kaluffs till en mer ljuslila & rosa nyans!
& om det nu inte finns! Så vilken semi- permanenthårfärg är bäst?
Manic Panic applified, driections, special effects, joico k-pak colours, pravana, Fudge paintbox, stargazer m.m.? Någon som vet några fler? och har erfarenhet på vilken som håller bäst och ger det finaste resultatet!
tack på förhand! :)
Slänger upp en bild också på den bild som inspirerat mig mest till min nya frilla! (det är alltså inte jag som tagit bilden och jag vet inte om jag får lägga upp den då jag hittade den på google och kan inte fråga personen på bilden, så om den inte får vara kvar så får ni ju ta bort den igen) So no hate pls!
Peace!
Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP
Nej, du får inte lägga upp bilden här så du hinner nog ta bort den själv. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Tror inte att det finns nån permanent färg. Det bästa jag har åstadkommit är att göra färgbomber med balsam+toning när jag duschar. Har hört att Manic Panic sitter bäst, har dock inte testat den. Har stargazer just nu, men Directions sitter något bättre enligt min erfarenhet..
okej, hur gör jag det? :) #1
okej, tack för din åsikt! :)) #2
GG WP
Vad jag har förstått så finns det inga permanenta extremfärger. Men av de Färger jag känner till så är Special Effects överlägset bäst. Tror inte att de finns att köpa i butik i Sverige men kan beställas på nätet. Jag har tidigare beställt från beeunique.co.uk och det har fungerat superbra. På den sidan finns även ett bra galleri där folk har skickat in bilder på sitt färgade hår, så får man en bra uppfattning om hur mycket en färg kan variera. :)
Jag tror inte heller det finns permanenta extremfärger. Jag har alltid hört att Manic Panic amplified är bäst, men jag tror att det beror på hårets kvalité hur bra varje märke sitter.
Jag har också beställt ifrån beeunique som #4 nämnder. Det dock över 2 veckor att få paketet dock… Men de säljer också handskar, penslar, klädskydd, osv. väldigt billigt! Sen har de några märken hårfärg jag inte har hört talas om så mycket. De har också ett forum där man kan diskutera sina hårfärger och olika märken. 🙂
tack så jätte mycket för era tips alla! :D
#4 jag hade tänkt beställa special effects först eftersom att jag också har hört att dom ska vara överlägset bäst men det verkar som att själva företaget som tillverkar den hårfärger har fått lite problem för det finns lixom inte i lika stort utbud längre? alla hemsider som jag har kollat på så har dom istället hänvisat sina kunder till att köpa Manic Panic amplified eftersom att det nästan inte finns några Färger alls i special effects utbud? tråkigt! man kan ju iofs kombinera amplified och special effects så att man tar dom färgerna som finns kvar att beställa i special effects och sen tar man resten i Manic Panic? :d
#5 jag har också hört mycket bra om amplified därför va det mitt andra alternativ och om jag inte hittar mina Färger i special effects nuvarande utbud så får det nog bli Manic Panic! :)
Tack igen för ert tips på hemsidan! den verkar vara jätte bra! :)
#2 jag tror att jag ska köpa en eller två av revlons färgbomber eller som du göra egna av inpackning och färgen som blir över! :) tack för tipset! :)
GG WP
Kanske är helt fel ute nu, men är inte schwarzkopf live color xxl en permament hårfärg? Nu går ju de flesta av de färgerna inte att köpa i sverige, men är säker på att man kan köpa online från något annat land? :)
Här är en länk till vilka jag menar: http://www.livecolor.co.uk/livecolorxxl/uk/en/home/our-products.html
#7 Nej det står "semi-permanent" på dem också. :/
Har provat lite olika, på mig sitter Manic Panic klart bäst, men pravana är också bra, med Directions färgerna jag provat var det lite blandat. crazy color var också ok, men stargazer tvättas ur jättesnabbt på mig.
Tack så jätte mycket för era tips och ideer allihopa! :d #9 ja den är permanent men tyvärr inte den skrikiga/klara färgen som jag eftersträvar! :d men tack för ditt tips! :) #10 okej tack! :d ja.. Jag har också hört att stargazer inte ska vara så jätte bra! :)
GG WP
Problemet med riktigt klara/skarpa Färger är att de inte sitter permanent, hur permanent färgen än är. Man måste underhålla såna ofta för att behålla den skarpa färgen, de blir snabbt dassiga även om färgen i sig sitter kvar.
Men det finns ju trix för att hålla färgen fräsch, exemplevis att blanda lite toning i balsamet, så blir det inget extramoment lika ofta som om man ska ha färgbomb som ska sitta i ett tag. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Den mest permanenta är helt klart elumen! Tror det finns att köpa på eBay annars är det hos frisören, men som alla andra säger man måste underhålla! Dock har jag en kund som vi färgade rosa för några månader sen och den sitter lika bra än :) hon har inte färgat mer! Men min röda försvinner väldigt snabbt! Men sen är elumen ett helvete att få bort, om man bleker blir färgen bara ljusare men den försvinner ej
#12 tack för tipset det va jätte smart att blanda i det i balsamet så att man inte måste hålla på med det som en extra process! :d
#13 okej tack för tipset ska genast kolla upp den hårfärgen! :d
GG WP

Länge sen men ändå :) jag kör på pravana clomasilk och färgbomber varrannan var tredje tvätt (i torrt hår) tycker det funkar bra, elumene blektes ur sjukt fort på mig tyvärr.. hur gick det med din lila?